Jelentős összegű hiba könyvelése

Kérdés: Hogyan kell könyvelni a jelentős összegű hibákat?
Részlet a válaszából: […] ...egyetlen hibáról van szó, hanem legalább egy hibáról és az ahhoz kapcsolódó hibahatásról. Például a hiba az, hogy a társaság az árbevételt nem a teljesítés időszakában számolta el. Hibahatások: helyesbíteni kell a közvetlen önköltséggel az eredményt, a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. szeptember 7.

Elektronikusan előállított bizonylatok megőrzése

Kérdés: Cégünk integrált vállalatirányítási rendszert üzemeltet, amelyben a gazdasági eseményekhez kapcsolódóan elektronikusan képződnek a bizonylatok, könyvelődnek a tételek. Ki kell-e nyomtatni a kimenő számlákon és szállítóleveleken kívül képződő egyéb belső bizonylatokat, ha az egyes gazdasági események összesítőit kinyomtatjuk, és a felelős vezetőkkel aláírattatjuk? Év végén ki kell-e nyomtatni a tárgyi eszköz, a készlet és a főkönyvi kartonokat, ha a program eleget tesz az Szt. 169. §-ának (5) bekezdése és a 114/2007. (XII. 29.) GKM rendelet 2. §-a előírásainak, de nem rendelkezik a rendelet 3. §-a szerinti egyik feltétellel sem? Kötelező-e megvalósítanunk a rendelet 3. §-ában foglalt feltételek valamelyikét ilyen fokú integrált rendszer esetében?
Részlet a válaszából: […] ...különjogszabály [ez a 114/2007. (XII. 29.) GKM rendelet] előírásainak, valamint a167. § (5) bekezdése szerinti feltételeknek a figyelembevételével – elektronikusformában kell megőrizni oly módon, hogy az alkalmazott módszer biztosítsa abizonylat összes adatának...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. október 21.

Szállítói számla tartozik egyenlege

Kérdés: A 2006 óta működő társaság könyvelését különböző könyvelőirodák végezték. A 2009. évi főkönyvi kivonatban a szállítók egyenlege rendre tartozik egyenleget mutatott. Mint kiderült, ezek még 2007., illetve 2008. évi nyitó egyenlegek. A dokumentációk hiányosak. A partnerek egy része már jogutód nélkül megszűnt. Hogyan lehet ezeket rendezni 2010. évben?
Részlet a válaszából: […] ...bankkivonatstb.), másrészt az adott szállítóval való egyeztetés bizonylatait kell felhasználni,majd az ellenőrzés eredményének a figyelembevételével a szállítói számláktartozik egyenlegeit rendezni.Amennyiben az utólagos egyeztetés, ellenőrzés nem vezeteredményre, mert...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. augusztus 5.