Marketingakció árengedménye

Kérdés: Az áramszolgáltató vállalkozás a fogyasztás növelése érdekében 2006. október 1-jétől 2007. április 30-ig meghirdetett marketingakciója keretében lehetővé tette azok számára, akik elektromos sütő-, főző-, fűtőberendezést vásároltak, hogy a névre szóló számla végösszegének 10 százalékát az aktuális havi áramdíjszámla fizetendő összegéből levonják. Hogyan kell elszámolni az áramszolgáltatónál az árbevételt és áfát tartalmazó követelés összegéből a 10 százaléknak megfelelő, pénzügyileg már rendezettnek tekintendő összeget? Kell-e, lehet-e a jövőbeni várható összegre céltartalékot képezni? Milyen adóvonzata van, lehet az akciónak?
Részlet a válaszából: […] ...ennek megfelelően kell a fogyasztóval szembeni -emiatti – követelés összegét elszámolni: T 559 – K 311. (Természetesen, azelszámolást bizonylatolni kell! Bizonylatként a nyilvánosan meghirdetettpályázatra való hivatkozást is tartalmazó, a fogyasztó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 22.

Reklámszolgáltatás vagy közös üzemeltetés

Kérdés: Országos hálózattal rendelkező üzletlánc a beszállító nagykereskedelmi cégekkel kötött szerződésben fix összegű reklámköltség-hozzájárulást kér, amit időszakonként számláz. Ezzel finanszírozza az üzletlánc időszakonként megjelenő szórólapjait, amelyeken a beszállító neve nincs feltüntetve. Az üzletlánc beszállítóinak reklámszolgáltatást végez? Vagy közös üzemeltetésről van szó? Esetleg nem számlázott engedményről?
Részlet a válaszából: […] ...a reklámot megrendelő cég termékeinek reklámozása.A kérdésben leírt számla nem felel meg az Szt. 167. §-a (1) bekezdésében a bizonylattal szemben előírt egyik legfontosabb követelménynek, mivel nem tartalmazza a szerződésnek megfelelően a gazdasági...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. április 29.

Vásárlói pontok

Kérdés: Nyilvánosan közzétett feltételek mellett, a vásárlók által, vásárlásaik során gyűjtött pontok (vásárlói pontok) árura történő beváltásának bizonylatolása, elszámolása, adózási következményei.
Részlet a válaszából: […] SzámvitelA pontszerzés időszakában a vásárló a vásárolt termék teljes árát fizeti meg, így csak a pontokat kapja meg, az árengedményt nem. Ezért a vásárláskor adott pontoknak árbevételt módosító hatása nincsen, árbevételként a fizetett, a számlázott összegnek az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. május 3.