Máshol állományban lévő dolgozó részére kifizetett összeg

Kérdés: Cégek közötti megállapodás szerint munkaügyi jogutódlással dolgozó került átadásra olyan feltétellel, hogy ha az átvevő egy éven belül munkáltatói felmondással megszünteti az átvett munkavállaló munkaviszonyát, az átadó köteles részére megtéríteni a felmondási időre járó távolléti díjat és a végkielégítést. Ez milyen bizonylat alapján számolható el és milyen költség?
Részlet a válaszából: […] ...hogy az átadó cég viselje annak a terheit, amelyek az átvevő által alkalmazott felmondás során az átvevőnél felmerülnek.Az átvett munkavállaló munkaviszonyának munkáltatói felmondással történő megszüntetésével kapcsolatosan felmerült, törvényi előírás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. október 10.

Egyéni vállalkozó egyénicég-alapítása

Kérdés: Az egyéni vállalkozó egyéni céggé "alakulásával" kapcsolatban kérdezem. 1. Előadáson hallottam, hogy az elhatárolt veszteséget továbbviheti az egyéni cég, de erre sehol nem találtam törvényhelyet. Sem a továbbvitelre, sem ennek módjára, mértékére. Ha ez lehetséges, hogyan, mikor kell ezt dokumentálni? 2. A követelések leltározásáról szó van, de a kötelezettségekről szintén nem találtam semmit. Mi történik az egyéni vállalkozó megszűnés utáni kifizetetlen kötelezettségeivel (szállítók, adótartozások)? Ezeket, ha később kifizeti, hogyan kerülnek a költségei közé? 3. Problémám van a meglévő tárgyi eszközökkel, amiket esetleg nem apportál az egyéni cégbe: a) ha nulla értéken van, vonatkozik-e rá a megszűnésre vonatkozó Szja-tv. 10. mellékletének II. pontja, miszerint bevételként kell elszámolni, b) Szja-tv. 49/A. § szerinti nettó értéken kell számba venni, c) vonatkozik-e erre a megszűnésre az Áfa-tv. 11. §-a (2) bekezdésének d) pontja, a megszűnt egyéni vállalkozónál is maradnak eszközök, illetve továbbviszi, de apport után nem fizet áfát?
Részlet a válaszából: […] ...Ennek mérlegelésekor meghatározó, hogy a kiadás olyan eszközzel, olyanfoglalkoztatottal, vagy olyan okból merül fel, amely eszközt, munkavállalót,tevékenységet az egyéni cég átvette, végzi. Ha ez fennáll, akkor a ráfordításelismert költségnek tekinthető, és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. október 7.

Munkavállalók átvétele – számlázás

Kérdés: "A" vállalkozás munkajogi jogutódlással átveszi "B" társaság munkavállalóit a hónap első napjával. Adminisztrációs hibák miatt az átvétel csak a hónap 15. napjával történik meg. "A" és "B" vállalkozás megállapodtak abban, hogy a hónap első felére eső munkabért és annak járulékait, amelyek "A" vállalkozásnál merültek fel, "B" társaság megtéríti. Kell-e számláznia "A" vállalkozásnak "B" társaság felé? Ha igen, akkor az áfát fel kell-e számítani? Ha kell számlázni, a számlán milyen jogcím szerepeljen?
Részlet a válaszából: […] ...választ azzal kezdjük: a kérdésből nem derül ki, hogy a"B" társaság munkavállalói a szóban forgó hónap 1-je és 15-e között az "A"vállalkozásnál vagy a "B" társaságnál dolgoztak? Az sem egyértelmű, ha "A"vállalkozás veszi át "B" társaság munkavállalóit, de a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. szeptember 11.