Adómentes személyi jellegű egyéb kifizetések

Kérdés: Az eredeti kérdést a Számviteli Levelek 409. számában a 7987. kérdés tartalmazza, emiatt azt itt nem ismételjük meg. Az alábbi válasz csak az adómentes személyi jellegű egyéb kifizetésekre vonatkozik.
Részlet a válaszából: […] ...ha ezen kifizetéseket a munkáltató, a vállalkozó (kifizető) elkülönített számlán, pl. az 553. Munkavállalóknak, tagoknak adott személyi jellegű egyéb kifizetések számlán mutatja ki.A felsorolásra kerülő jogcímeken történő kifizetések, átadott termékek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. augusztus 29.

Adómentes juttatások elszámolása

Kérdés: A nem pénzben kapott adómentes juttatásokat az Szja-tv. 1. számú melléklete részletezi. Ezek többsége tételesen nem szerepel a személyi jellegű egyéb kifizetések között, ennek ellenére elszámolhatók ott?
Részlet a válaszából: […] ...rövid válasz az, hogy azok a személyi jellegű egyéb kifizetések közé tartoznak, mivel azok a természetes személyek részére teljesített kifizetések, elszámolt összegek. A kifizető által a természetes személy részére teljesített olyan kifizetések, elszámolt összegek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. április 18.

Számlázott összegnél kisebb összegű kifizetés

Kérdés: Társaságunk munkaruha címén évi 30 000 forintot térít meg egyes munkavállalói részére, függetlenül attól, hogy mennyi a munkaruha beszerzési értéke. A költségtérítés a társaság nevére kiállított számla alapján történik. Abban az esetben, ha a társaság nevére kiállított számla végösszege magasabb, mint 30 000 Ft, hogyan kell elszámolni a különbözetet? Problémát jelent-e, ha a számla magasabb összegről szól, mint amennyit a társaság a munkavállaló részére kifizet?
Részlet a válaszából: […] ...a vételárból a belső szabályzat szerinti összeget (ez 30 ezer forint-6378 forint áfa) az anyagkészlet csökkenéseként el kell számolni a személyi jellegű egyéb kifizetések között, míg a fennmaradó vételárat számlázni kell a munkavállaló felé az áfa felszámításával...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. október 31.

Kihordási idő lejárata előtti munkaruha

Kérdés: A munkaruha kihordási ideje két év. A munkavállaló leszámol, és magával viszi a munkaruhát (nem kell leadnia). Az időarányosan hátralévő részt a munkabéréből levonjuk. Az adott hónapra érvényes bérletével ugyanez a helyzet. Szabályos ez így?
Részlet a válaszából: […] ...esetben is számlázni kell az áfa felszámításával, amelyet árbevételként és fizetendő áfaként kell elszámolni, de ezzel egyidejűleg a személyi jellegű egyéb kifizetések között – ilyen jogcímen és összegben – elszámolt összeget át kell vezetni az igénybe...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. október 4.