Szerviz nem biztosít cserepénztárgépet


Mi a teendő abban az esetben, ha a szerviz nem tud cserepénztárgépet biztosítani online pénztárgép meghibásodása esetén? 2014-ben beüzemelt on­line pénztárgép rövid időn belül meghibásodott, a szerviz javításra elszállította. Az előírások szerint, ha 15 napon belül nem sikerül a javítás, akkor a szerviz köteles csere­pénztárgépet biztosítani. A társaság pénztárgép használatára kötelezett, a nyitás óta gépi nyugtát ad. 15 napig van lehetősége kézi nyugtát kiállítani. Mi van akkor, ha elmúlik a 15 nap, az online pénztárgép javítása még nem készült el, és a szerviz továbbra sem tud cseregépet biztosítani, függetlenül attól, hogy ez számára kötelező lenne? Továbbra is adható kézi nyugta addig, amíg az online pénztárgépet nem hozzák vissza a javításból, vagy minden eladásról számlát kell kiállítani, és ebben az esetben hetente jelenteni? Esetleg bérelnie kell online pénztárgépet, mert a szerviz nem tud cseregépet biztosítani, vagy be kell zárni az üzletet?


Megjelent a Számviteli Levelekben 2014. október 9-én (313. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 6439

[…] pénztárgép üzembe helyezéséig van lehetőség úgy, hogy egyidejűleg az alábbi teendőket is megteszik:– az üzemeltetőnek a pénztárgép meghibásodását be kell jelentenie a szerviznek, majd a bejelentés szerviz által adott egyedi sorszámát, illetve annak tényét, hogy a szerviztől javítást vagy új pénztárgép üzembe helyezését kérte, rögzíteni kell a pénztárgépnaplóban;– a műszerésznek azt kell bejegyezni a pénztárgépnaplóba, hogy a gépet javítási céllal elszállította;– a szerviznek a cserepénztárgép hiányát szintén be kell jegyeznie a pénztárgépnaplóba.Minden bejegyzés megléte mellett fontos […]
 
Kapcsolódó címkék:  
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.