A ténylegesen fizetett összeg több, mint a pénztárgépben


Egy vendéglátással foglalkozó cég néhány napra kitelepült egy fesztiválra. A fesztiválon a vendégek tokennel fizettek. A cég az általa eladott ételek-italok ellenértékét a saját pénztárgépébe beütötte, valamint azt a vendégek a pénztárgép melletti terminálba rendezték. A tokennel fizetett összeg a terminálon keresztül közvetlenül a fesztiválszervezőhöz folyt be. A szervező később – a költségeinek a levonása után – elszámolt a kitelepült vendéglátó cégekkel, és átutalta nekik az őket megillető összeget. Az elszámolást követően kiderült, hogy a terminálszolgáltató által kimutatott, a vendégek által ténylegesen kifizetett összeg magasabb, mint a vendéglátó cég által a pénztárgépbe rögzített tranzakciók összege. Valószínűleg a bevétel egy részét tévedésből nem rögzítették a pénztárgépben, nem állítottak ki nyugtát, ellenben a fesztiválszervező javára bekötött terminál rögzítette a fizetést. Hogyan tudjuk ezt a helyzetet utólag rendezni? Mi a teendő olyan esetben, ha nem az összes bevételről készült nyugta, de a vendéglátó cég szeretné önellenőrzéssel rendezni az adókötelezettségét?


Megjelent a Számviteli Levelekben 2021. december 16-án (457. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 8734

[…] megkérdezni, hogy kapott-e nyugtát a befizetésről, és ha nem kapott, akkor utólag a kezébe adni egy korábbi fizetést igazoló nyugtát. Természetesen ez nem megy!Mit lehet tenni? Azt, amit egy pénztárellenőrzésnél tenni kell! Jegyzőkönyvet kell felvenni a különbözetről, és azt a pénztárba bevételezni, mint pénztári pénztöbbletet az egyéb bevételekkel szemben (nem árbevétel).Természetesen, vizsgálni kell, a jegyzőkönyvben rögzíteni, hogyan fordulhatott elő, hogy a pénztárgépben nem jelent meg a befizetés, mit kell tenni annak érdekében, hogy hasonló helyzet […]
 
Kapcsolódó címke:
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.