Törékeny áru kis hibával

Kérdés: Cégünk webshopon keresztül értékesít törékeny árukat (fényforrásokat). Az értékesítéseket számlával bizonylatoljuk. A garanciális ügyintézésnél kétféle eset fordul elő: az egyik esetben a hibás árut a vevő visszajuttatja, és a hibás áru helyett újat küldünk, a másik esetben a garanciális reklamáció után a jellemzően kis értékű árukat nem kérjük vissza az ügyfelektől (többe kerülne a szállítás, mint az áru értéke), ennek ellenére – a reklamációt elfogadva – küldünk egy másik terméket. Hogyan bizonylatoljuk a fenti eseteket, illetve milyen adójogi hatásai vannak?
Részlet a válaszából: […] ...ügyintézés során a reklamáló ügyféllel közösen jegyzőkönyvet vesznek fel, amelyben – többek között – rögzítik, hogy a sérült árut a vevő visszajuttatja, és helyette újat kap, vagy nem juttatja vissza, és úgy kap újat.Ha az ügyfél az árut visszajuttatja, akkor...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. április 30.

Vevői reklamáció, minőségi csere

Kérdés: A vevői reklamációt – hibás teljesítés miatt – sok esetben minőségi cserével kezeljük. Egyik esetben a kifogásolt terméket szállítjuk vissza, nem javítható, csak pluszköltséget jelentene. Ez esetben az eredeti kiszállítás és a cseretermék önköltsége az értékesítés önköltségében jelenik meg. Másik esetben visszaszállítjuk. Ez esetben visszavételezzük a saját termelésű készletek közé, és csökkentjük az értékesítés önköltségét. Harmadik esetben visszaszállítjuk, de felhasználása újból nem lehetséges, ekkor visszavételezzük, csökkentjük az értékesítés önköltségét, majd kiselejtezzük. Megfelelő-e az eljárásunk, milyen hatással van az iparűzési adó alapjára?
Részlet a válaszából: […] ...készletekhez felhasznált közvetlen anyagköltséget. Így a minőségi csere bármelyik formájáról is van szó, emiatt a helyi iparűzési adó alapját nem kell...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. július 25.

Cserélt áru bizonylatolása

Kérdés: A vásárláskor a boltban a vevő áfás számlát kért munkahelyi elszámolásra. Féléves garanciaidőn belül visszahozza a cipőt, jogos a reklamációja, visszaadjuk a pénzt. Hogyan kell ezt helyesen bizonylatolni, hogy ne legyen ugyanazon árura kétszeres elszámolás a munkahelyen? Jóváíró számlát állítunk ki a pénz visszaadásakor, amelynek eredeti példányát a vevővel aláírás ellenében átvetetjük? Kell-e ragaszkodnunk – ez esetben – a vásárláskor kiadott eredeti számlához?
Részlet a válaszából: […] ...időn belül meghibásodik, ezt amunkavállaló (a vevő) hozza a munkaadója tudomására, és egyben írásban kérjeehhez a munka­adó hozzájárulását. Ezen hozzájárulás birtokában reklamáljon, ésamennyiben jogos a reklamációja, a bolt a visszavett áruról...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 24.

Visszaküldött áru számlázása

Kérdés: Külkereskedelmi cég reexportált árujának egy részét a külföldi vevő reklamáció miatt visszaküldte. Az így visszaküldött áruról a külföldi vevőnek, vagy a magyar külkereskedelmi cégnek kell-e bizonylatot kiállítania?
Részlet a válaszából: […] ...le. Az Szt. 73. §-a (2) bekezdésének b) pontja alapján az eladónak helyesbítő számlát kell kiállítania, ha az eladott terméket, árut a vevő visszaküldi (visszáru). Így a kérdésben leírt esetben is a külkereskedelmi cégnek kell a helyesbítő számlát (és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. szeptember 5.