Bizonylatok megőrzése

Kérdés: Könyvelőirodánk egyik ügyfelének felmondott. Az adóhatóságnál lévő meghatalmazásunkat visszavontuk. A céget többször felszólítottuk, hogy bizonylatait és iratait vegye át, ez azonban még a mai napig sem történt meg. Meddig kell őrizni ezeket a bizonylatokat? Legutóbbi felszólítólevelünkben közöltük, ha személyesen nem veszi át, akkor az iratokat postán küldjük el. Amennyiben sor kerülne az iratátadásra, kötelesek vagyunk-e a könyvelési adatokat tartalmazó elektronikus adatállományt is átadni? A Számviteli Levelek 214. számában a 4454. kérdésre adott választól eltér az egyik szakkönyv témával kapcsolatos álláspontja. Melyik tekinthető mérvadónak? Ezen utóbbi vélemény szerint a szerződés megszűnését követően a könyvelőirodát nem terheli a számítógépes adatállomány megőrzésének kötelezettsége. Másik kérdésünk, amennyiben ügyfelünk több hónapos vagy éves könyvelési díj-tartozást halmozott fel, és emiatt mondtunk fel, kötelesek vagyunk az iratait visszaadni?
Részlet a válaszából: […] ...nyilvántartások – ideértve a gépi adathordozónrögzített adatokat is –, amelyeket úgy kell kiállítani, illetve vezetni, hogyaz adó alapjának, az adó összegének, a mentességnek, a kedvezménynek, aköltségvetési támogatás alapjának és összegének, továbbá...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 15.
Kapcsolódó címke:

Könyvelői szoftver megőrzése

Kérdés: Meddig kell a használt könyvelői szoftvert megőrizni a használat megszüntetését követően?
Részlet a válaszából: […] ...könyvet, nyilvántartást – ideértve a gépi adatfeldolgozónrögzített adatokat is – úgy kell kiállítani, illetve vezetni, hogy az adó alapjának,az adó összegének megállapítására, ellenőrzésére alkalmas legyen. Meddig kell őrizni?Az Art. 47. §-ának...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. március 4.
Kapcsolódó címkék: