Vevői reklamáció, minőségi csere

Kérdés: A vevői reklamációt – hibás teljesítés miatt – sok esetben minőségi cserével kezeljük. Egyik esetben a kifogásolt terméket szállítjuk vissza, nem javítható, csak pluszköltséget jelentene. Ez esetben az eredeti kiszállítás és a cseretermék önköltsége az értékesítés önköltségében jelenik meg. Másik esetben visszaszállítjuk. Ez esetben visszavételezzük a saját termelésű készletek közé, és csökkentjük az értékesítés önköltségét. Harmadik esetben visszaszállítjuk, de felhasználása újból nem lehetséges, ekkor visszavételezzük, csökkentjük az értékesítés önköltségét, majd kiselejtezzük. Megfelelő-e az eljárásunk, milyen hatással van az iparűzési adó alapjára?
Részlet a válaszából: […] ...válaszoltunk.Jelen kérdés második és harmadik esete megfelel a hatályos számviteli előírásoknak. Az első esetnél csak a cseretermék önköltsége maradhat az értékesítés önköltségében, a vissza nem szállított, eredeti termék önköltségével az értékesítés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. július 25.
Kapcsolódó címkék:  

Cseretermék költségeinek elszámolása

Kérdés: Cégünk által értékesített saját gyártású termékét a vevő később megreklamálja. A reklamációt – hibás teljesítés miatt – sokszor minőségi cserével rendezzük. A minőségi csere során a cseretermék önköltsége ebben az esetben is az értékesítés közvetlen költségei közé kerül, vagy egyéb, illetve rendkívüli ráfordítás?
Részlet a válaszából: […] ...jelentősége annak, hogy a csereként adott termék jobb minőségű, mint a kicserélt termék). A csere során visszavett termék közvetlen önköltségével az értékesítés közvetlen költségeit csökkenteni kell, annak összegét az egyéb általános költségek között...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. június 20.
Kapcsolódó címke: