Internetutalvány használata

Kérdés: Cégünk cafeteriajuttatás keretében internetutalványt ad az azt kérő munkavállalónak. Milyen bizonylat szükséges ahhoz, hogy ezt a juttatást adómentes természetbeni juttatásként kezelhessük? Elégséges egy, az internetszolgáltatóval kötött szerződés, amely a dolgozó nevére szól? Vagy havi számlát kell elkérnünk, amelyen szerepel az a tény is, hogy kiegyenlítésre került az összeg? Vagy olyan bizonylatra lenne szükség, amelyen az is szerepel, hogy a kiegyenlítés utalvánnyal történt?
Részlet a válaszából: […] ...az utalványok beváltása után kell megfizetnie, az ígyátvett utalványokat az átadásig a 0. Számlaosztályban kell kimutatnia,nyilvántartásba vennie. A munkavállalóknak történő átadáskor azinternetutalványok átvételét a munkavállalókkal el kell...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 24.

Béren kívüli juttatások elszámolása

Kérdés: Mikor kell költségként elszámolni a cafeteria-rendszer keretei között adott béren kívüli juttatásokat? (Egészség- és nyugdíjpénztári átutalások, étkezési utalványok, internetszámlák stb.) A végleges vagyonvesztés a juttatónál a juttatás időpontjában következik be, e juttatásokat azonban a munkavállalók általában utólag kapják meg.
Részlet a válaszából: […] ...az Art.-ben előírt módon éshatáridőre kell a juttatónak bevallania és befizetnie.A juttatónak a kedvezményes adózású juttatásokrólnyilvántartást kell vezetnie.A hivatkozott törvényi előírás figyelembevétele mellett akülönböző pénztárakba történő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. május 13.

Tévesen átutalt önkéntes nyugdíjpénztári befizetés

Kérdés: Cégünknél a dolgozók munkabérükön felül (nem a cafeteria keretében) a bérük 6,75%-ának megfelelő önkéntes nyugdíjpénztári befizetést is kapnak, amennyiben van nyugdíjpénztári tagságuk. Egyik dolgozónk hónapokkal ezelőtt megszüntette tagságát, de erről cégünket nem értékesítette. Akkor értesültünk erről, amikor a pénz a bankszámlára visszaérkezett. A visszajött pénzt a 4. számlaosztályban könyveltem, és kértem a bérszámfejtő céget, hogy a következő bérfeladásban korrigálja a költséget. Azt a választ kaptam, hogy ők nem tudják korrigálni, a banki tételt költségcsökkentőként kell könyvelni. Helyes-e ez így?
Részlet a válaszából: […] ...válasz röviden az, hogy a bérszámfejtő cég helytelenül ítéltemeg a helyzetet.Tekintettel arra, hogy a könyvviteli nyilvántartásokba csakszabályszerű bizonylat alapján szabad a gazdasági eseményeket rögzíteni, avisszaérkezett pénz költségkénti elszámolásának...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 1.