Irodagép-selejtezés számlázása

Kérdés: Cégünk irodagépek selejtezéséről, mint szolgáltatásról, számlát állít ki a vevőnek. A selejtezett irodagép bizonyos részeit – kis felújítás után – újra értékesíteni tudjuk. Milyen bizonylat alapján lehet ezt készletre venni, és milyen bekerülési értéken?
Részlet a válaszából: […] ...kérdés csak úgy értelmezhető, hogy az irodagép tulajdonosa azzal bízza meg a kérdező céget, hogy végezze el az általa átadott irodagép selejtezésével kapcsolatos feladatokat, beleértve annak a dokumentálását is, hogy az irodagép rendeltetésének megfelelően már...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. december 12.
Kapcsolódó címke:

Alkatrész-értékesítés

Kérdés: Munkagépünk műszaki hiba következtében működésképtelenné vált. A gép javítása gazdaságtalan, ezért selejteztük, kivezettük a könyvekből. Több hónappal később néhány alkatrészre akadna vevő. Az értékesítésből befolyó összeget egyéb bevételként könyvelem? A számlázáskor mi a számla összege? Kell-e vámtarifaszámot írni?
Részlet a válaszából: […] A selejtezett, könyvekből kivezetett gép alkatrészei­nek értékesítését az eladási áron árbevételként kell elszámolni, számlázni kell az áfa felszámításával. A számlán az alkatrész megnevezését, állapotát kell feltüntetni, vámtarifaszám nem szükséges. Az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. október 10.
Kapcsolódó címkék: