Káresemény elszámolása

Kérdés: Káreseményekkel kapcsolatosan felmerülő javítási, helyreállítási, mentési munkák ráfordításait költségként vagy egyéb ráfordításként kell elszámolni? Lehet-e egyértelmű választ adni arra a kérdésre, hogy mikor költség, mikor ráfordítás?
Részlet a válaszából: […] ...történő kivezetését) is az egyéb ráfordítások között kell kimutatni.Megjegyezzük: ha a frontálisan ütköző személygépkocsi totálkáros lesz, forgalmi engedélyét bevonják, akkor azt a tárgyi eszközök közül ki kell vezetni, a még visszanyerhető...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. augusztus 9.

Káresemény elszámolása

Kérdés: Az 1896. és 2203. sz. kérdésre adott válaszban leírtak szerint a káresemény utáni javítási költségek elszámolása költségként történik. Ehhez képest helyreigazítást igényelnek a 220. sz. kérdésre adott válaszban leírtak, mely szerint "a káreseménynyel kapcsolatos helyreállítási, mentési költségeket..." egyéb ráfordításként kell elszámolni.
Részlet a válaszából: […] ...illetve saját költségeket is az egyéb ráfordításokközött kell elszámolni. Megjegyezzük, ha a frontálisan ütköző személygépkocsitotálkáros lesz, forgalmi engedélyét bevonják, akkor azt a tárgyi eszközökközül ki kell vezetni, a még visszanyerhető anyagait...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. január 5.

Nullára leírt gépkocsi értékesítése

Kérdés: A kft. 1996-ban személygépkocsit vásárolt, amelynek nettó értéke 400 ezer forint volt. Ez 20%-os értékcsökkenéssel csökkentve, 2001. 06. 30-án nulla érték volt. A gépjárművet összetörték, de mivel a kft. cascóval nem rendelkezett, a biztosító nem fizetett. A kár kijavítása sokba került volna, a kft. ügyvezetője – a helyreállítás helyett – értékesítette 25 ezer forintért. Helyes ez így?
Részlet a válaszából: […] ...azonbanezt nem lehet eldönteni. Önmagában az, hogy valamely eszköz már nullára leírt (kivezetésenem rontja a kft. eredményét), sőt totálkáros is lehet, nem jelenti azt, hogyha nullánál nagyobb értékben értékesítik, akkor helyesen jártak el. Atotálkáros gépkocsinak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 31.

Totálkáros tehergépkocsi maradványértéke

Kérdés: A totálkáros tehergépkocsit a baleset napjával kivezettük, elszámolva az időarányos terv szerinti értékcsökkenést, a nettó értéket pedig terven felüli értékcsökkenésként. A biztosító a mérlegkészítésig megfizette a kár 80 százalékát, amelyet bevételként számoltunk el. A biztosító 20 százalékos értéken a társaságnál hagyta a roncsautót, ezért a 20 százalékos értéknek megfelelő összeget a korábban elszámolt terven felüli értékcsökkenésből visszaírtuk, és a roncsautót üzemkörön kívüli járműként felvettük az eszközök közé. Helyesen jártunk-e el?
Részlet a válaszából: […] A rövid válasz az, hogy csak részben jártak el helyesen. Az üzemképtelen roncsautó nem jármű, azt az üzemkörön kívüli tárgyi eszközök között nem lehet állományba venni, azt készletre kell venni. Az üzemképtelen autó készletre vételi értékét a várható hasznosítási...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. december 9.

Totálkáros gépkocsi elszámolása

Kérdés: Munka közben a tehergépkocsi totálkáros lett. A biztosítóval a kár rendezése folyamatban van. Sem rendőrségi, sem kárszakértői határozat nincs a kárra vonatkozóan. Milyen időponttal vezethető ki a tehergépkocsi a tárgyi eszközök közül, és milyen értéken? (A balesetet követően a tehergépkocsit a forgalomból kivonták.)
Részlet a válaszából: […] ...totálkáros tehergépkocsit azzal a nappal kell a tárgyi eszközök közül kivezetni, amely napon a baleset történt. Eddig az időpontig természetesen a terv szerinti értékcsökkenési leírást el kell számolni. A terven felüli értékcsökkenés formájában kivezetendő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. április 29.