Törékeny áru kis hibával

Kérdés: Cégünk webshopon keresztül értékesít törékeny árukat (fényforrásokat). Az értékesítéseket számlával bizonylatoljuk. A garanciális ügyintézésnél kétféle eset fordul elő: az egyik esetben a hibás árut a vevő visszajuttatja, és a hibás áru helyett újat küldünk, a másik esetben a garanciális reklamáció után a jellemzően kis értékű árukat nem kérjük vissza az ügyfelektől (többe kerülne a szállítás, mint az áru értéke), ennek ellenére – a reklamációt elfogadva – küldünk egy másik terméket. Hogyan bizonylatoljuk a fenti eseteket, illetve milyen adójogi hatásai vannak?
Részlet a válaszából: […] ...áfát, de nem visszamenőlegesen, mivel a visszavétel a visszaszállítás időpontjára vonatkozik.A károsult termékek selejtezése a vállalkozási tevékenység velejárója, így a felmerült költségek, ráfordítások a vállalkozási tevékenység érdekében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. április 30.
Kapcsolódó címkék:  

Cseretermék költségeinek elszámolása

Kérdés: Cégünk által értékesített saját gyártású termékét a vevő később megreklamálja. A reklamációt – hibás teljesítés miatt – sokszor minőségi cserével rendezzük. A minőségi csere során a cseretermék önköltsége ebben az esetben is az értékesítés közvetlen költségei közé kerül, vagy egyéb, illetve rendkívüli ráfordítás?
Részlet a válaszából: […] ...rövid válasz az, hogy egyik sem.A vállalkozási tevékenység velejárója, sajnos, hogy vannak olyan saját előállítású termékek, amelyeket a vevők nem fogadnak el, ezért reklamálnak. Megoldás lehet egyrészt a termék elfogadható formába hozása (javítással), másrészt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. június 20.
Kapcsolódó címke: