Közös üzemeltetés költségeinek megosztása épület esetén

Kérdés: Társaságunk az irodaház egyik tulajdonosa. Az irodaház mint épület karbantartásával, felújításnak nem minősülő nagyjavításával kapcsolatosan felmerülő költségeket az egyes tulajdonosok között hogyan indokolt megosztani? Az üzemeltető miként köteles elszámolni? A közös üzemeltetés költségeit számlázni kell, vagy egyéb módon is átterhelhető? A közös üzemeltetés költségeit csökkentő tételként számításba vehető-e pl. a közös helyiség bérbeadásából származó bevétel, illetve beszámítható-e?
Részlet a válaszából: […] ...arányban, illetve összegek figyelembevételével (légköbméter, alapterület, egyéb mutató, ezek kombinációi) – legalább az éves zárlati munkák során – meg kell osztania a közös üzemeltetésben részt vevők között.A közös üzemeltetés különböző...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. január 14.
Kapcsolódó címke:

Üzemeltetési költségek megosztása

Kérdés: Több gazdálkodó szervezet által használt, közösen üzemeltetett, fenntartott épületek esetében hogyan lehet az üzemeltetési költségeket a közös használatban részt vevők között kimutatni? A pénzügyi műveletek egyéb bevételei, illetve a pénzügyi műveletek egyéb ráfordításai közötti elszámolással? Mi alapján történjen a megosztás? Lehet esetleg más megoldás is?
Részlet a válaszából: […] ...arányban, illetve összegek figyelembevételével (légköbméter, alapterület, egyéb mutató, ezek kombinációi) – legalább az éves zárlati munkákat megelőzően – meg kell osztani a közös üzemeltetésben részt vevők között.A közös üzemeltetés költségeiről...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. augusztus 3.
Kapcsolódó címke: