Ügyvédi iroda megszűnése

Kérdés: Ha egy ügyvédi iroda be akar zárni (megszűnni), akkor elhatároz – mint egy végelszámolásnál – egy megszűnési dátumot, tevékenységet lezáró mérleget, és bevallásokat készít? Ebben hogyan kell szerepeltetni a kifizetett osztalék adóját? Ha a tárgyi eszközeit értékesíti, lesz fizetendő áfája, ezt hogyan kell kimutatni? Ezt követően dönt a végleges megszűnésről. Ezzel az időponttal is el kell készíteni a beszámolót, és be kell adni a bevallásokat? Mi lesz az utolsó havi bér adójával, ha nyereséges lesz, a kivett osztalékkal?
Részlet a válaszából: […] ...belül – az ügyvédi irodánál szokásos módon – közzé kell tenni. A tevékenységet lezáró beszámolót úgy kell elkészíteni, mint az üzleti évet lezáró beszámolót. Így a már kifizetett osztalékkal összefüggő személyi jövedelemadót, egészségügyi hozzájárulást...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. augusztus 18.

A kettős könyvvitelre való áttérés szabályai

Kérdés: Melyek az egyszeres könyvvitelről a kettős könyvvitelre való áttérés számviteli szabályai az új Szt. hatálya alá tartozó vállalkozásoknál?
Részlet a válaszából: […] ...s amellyel azonos összeget költségként kell az eredménytartalékkal szemben elszámolni (T 52, 53 – K 413); 2001-ben vagy azt megelőző üzleti évben már felhasznált, értékesített vásárolt készletek miatti kötelezettség (nem kapcsolódik a vásárolt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. május 17.