Adminisztrációs hibából eredő leltáreltérések

Kérdés: Könyvelésünk felülvizsgálata során megállapítottuk, hogy 2010-2011. években az adminisztrációs hibából eredő leltárhiányokat egyéb ráfordításként, az adminisztrációs hibából eredő leltártöbbleteket pedig rendkívüli bevételként számoltuk el. Milyen módon lehet az elmúlt időszakokat a könyvelésben helyesbíteni? Szükséges-e az ismételt közzététel? Be kell állítani a beszámoló középső oszlopába? Egyáltalán kell-e könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...oszlopában negatív előjelű tétel kerül az egyéb ráfordítás, illetve a rendkívüli bevétel sorba, és ezen két sor különbözete az anyagköltség sorba.)A hibakorrekció végrehajtása eredményeként az adózás előtti eredmény nem változik, tehát a társasági adót...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. március 7.
Kapcsolódó címke:

Adóellenőrzés hatása a következő évben

Kérdés: Az adóellenőrzés 2001. évre a készletek helytelen elszámolása miatt adózás előtti eredménynövekedést, így társaságiadó-fizetési kötelezettséget állapított meg. Ez 2002-ben fordított előjellel kell hogy jelentkezzen, az adóellenőrzés azonban csak 2001-ről hozott határozatot. 2003. évben hogyan kell elszámolni és könyvelni a 2001. évi megállapítást, és mi a teendő a 2002. évi kihatással?
Részlet a válaszából: […] ...évi adatokat korrigálni kell, mivel a megnövekedett készletértéket (amelyet szintén 2003-ban könyveltek) a könyvekből ki kell vezetni, anyagköltségként, eladott áruk beszerzési értékeként, illetve a saját termelésű készletek állományváltozásaként könyvelni kell...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. december 11.
Kapcsolódó címkék: