3 cikk rendezése:
1. cikk / 3 Önkormányzati ingatlan bérbeadása
Kérdés: Önkormányzatunk saját tulajdonú ingatlant adott bérbe. A bérbeadásról, illetve a havi fizetendő díjról testületi határozat született. A díj befizetése csekken történik. Ez az ügylet szolgáltatásnyújtásnak minősül? Kell-e számlát kibocsátani? Gyűjtőszámla kibocsátása esetén a felek megállapodását írásban kell rögzíteni?
2. cikk / 3 Társasház számlázási kötelezettsége
Kérdés: Kérjük, erősítsék meg, hogy a 39. lapszám 780. kérdésre adott válasza hatályosnak tekinthető-e! Megtagadhatja-e a közös képviselő a számlaadást? Elszámolhatjuk-e – mint bérbevevő – pénzátutalási megbízás alapján a költségeket? Melyik jogszabályi hely alapján kötelező a társasháznak számlát adnia?
3. cikk / 3 Magántulajdonban álló lakás használata (áfa)
Kérdés: A kft. székhelyét a tagok tulajdonában lévő lakásba kívánja áttenni. Ott kerülne kialakításra az iroda is. Mi a helyes eljárás a szerződés megkötésekor, milyen elszámolást kell követni a térítésmentes bérlet (a kft.-nél), illetve a magánszemélyeknél elszámolásra kerülő közös költségek tekintetében? Hogyan kezelendő a közös költségek áfatartalma?