Törékeny áru kis hibával

Kérdés: Cégünk webshopon keresztül értékesít törékeny árukat (fényforrásokat). Az értékesítéseket számlával bizonylatoljuk. A garanciális ügyintézésnél kétféle eset fordul elő: az egyik esetben a hibás árut a vevő visszajuttatja, és a hibás áru helyett újat küldünk, a másik esetben a garanciális reklamáció után a jellemzően kis értékű árukat nem kérjük vissza az ügyfelektől (többe kerülne a szállítás, mint az áru értéke), ennek ellenére – a reklamációt elfogadva – küldünk egy másik terméket. Hogyan bizonylatoljuk a fenti eseteket, illetve milyen adójogi hatásai vannak?
Részlet a válaszából: […] ...esetben a jegyzőkönyv alapján kell a helyesbítő számlát kiállítani, az árbevételt, a fizetendő áfát csökkenteni, az értékesítés költségeinek csökkentésével a terméket készletre venni, majd, mint kárt szenvedett terméket, egyéb ráfordításként elszámolni. A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. április 30.
Kapcsolódó címkék:  

Jótállási igény érvényesítése a gyártónál

Kérdés: Cégünk bútoripari termékek előállításával foglalkozik, amely termékekre a Ptk. alapján 24, illetve 60 hónapra jótállást vállalunk. A végső fogyasztó minőségi kifogás esetén kérheti a gyártótól a megvásárolt bútor cseréjét, illetve meghatározott esetekben a vételár visszafizetését. A jótállási igény érvényesítéséhez szükséges a vásárlásról kiállított számla bemutatása, amelyen eladóként nem cégünk szerepel, hanem a velünk szerződéses kapcsolatban álló kiskereskedelmi cég. A sztornószámlát kinek kell kiállítania? Milyen bizonylattal kell dokumentálni a keletkezett különbözetet? A visszáru kezelésére milyen bizonylat szolgál?
Részlet a válaszából: […] ...kell a gyártó cégnek is kiállítania,amellyel a kiskereskedelmi kft.-től a visszavétel történik (T 91-92, 467 – K311) és a közvetlen önköltségen (T 251 – K 581). [A kiskereskedő kft. ezenszámla alapján csökkenti a készletet és az előzetesen felszámított áfát...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 25.
Kapcsolódó címke: