Üzemeltetésre átvett kórház eszközei-kötelezettségei

Kérdés: 2008-ban a kft. az önkormányzattól üzemeltetésre átvett kórházat, az átvétel feltételeit szerződésben rögzítették. Átvett eszközök (készlet, követelés, vevő, OEP-finanszírozás 3 hó) 360 M Ft, átvett kötelezettségek (szállító, munkavállalókkal kapcsolatos elszámolások) 500 M Ft. Könyvelésére kétféle álláspontra jutottunk: a térítés nélküli átadás-átvétel szabályai alkalmazásával, időbeli elhatárolással; elszámolási számla közbeiktatásával, majd a különbözet rendkívüli ráfordításkénti elszámolásával. Esetleg valami más? Hogyan érinti ez a társasági adó alapját? Mit kell érteni azon, hogy a kötelezettség átvállalása jogszabály előírása alapján történt?
Részlet a válaszából: […] Elöljáróban feltételezzük, hogy az OEP-finanszírozás 3 hó,az vagy konkrét pénzeszközt jelent, vagy egy olyan követelést az OEP-pelszemben, amelyet az OEP nem az önkormányzattal, hanem a kft.-vel fogpénzügyileg rendezni.A válasznál abból kell kiindulni, hogy a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 11.
Kapcsolódó címke: