Alkatrészek, festékpatronok nyilvántartása

Kérdés: Egy másológépek bérbeadásával, javításával, továbbá fénymásolással foglalkozó társaság rendszeresen vásárol különböző másológép-alkatrészeket és festékpatronokat (a bérbe adott gépekhez is). Hogyan történjen a beszerzési számla könyvelése, ha a beszerzéskor még nem állapítható meg, hogy a vásárolt termékeket a saját gép üzemeltetéséhez (a fénymásolás során), vagy a bérbe adott gépekhez használják fel, vagy áruként értékesítik? Milyen főkönyvi számlára kerül év végén a meglévő készlet?
Részlet a válaszából: […] A másológépekhez beszerzett alkatrészeket, festékpatronokat- a kérdésben leírtakra tekintettel – a beszerzéskor az anyagok között indokoltkészletre venni. A beszerzést követően a saját és bérbe adott gépekhezfelhasznált alkatrészeket a felhasználáskor anyagköltségként...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 25.
Kapcsolódó címkék: