Kis cégek szabályzatai


Most alakuló kft. részére kellene elkészítenem az Szt. által előírt különféle szabályzatokat. Gondom az, hogy a kft.-nek összesen két tagja van, alkalmazottja nincs. Erre kell elkészítenem először a pénzkezelési szabályzatot, majd utána a többit. Ki legyen a pénztáros, a helyettese, a pénztárellenőr? A valós helyzet az, hogy pénztár nincs. Végiggondolták a jogalkotók a törvény meghozatalakor a mikrovállalkozások helyzetét? Próbáltak erre szabályzatokat alkotni? Nem tudnának segíteni, hogyan kell ezen szabályzatokat a kicsiknek elkészíteni? Mit tegyen egy jogkövető állampolgár?


Megjelent a Számviteli Levelekben 2009. január 8-án (189. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 3937

[…] többek között a pénzkezelési szabályzatot is. Természetesen a számviteli politika megfogalmazásakor, a szabályzatok elkészítésekor figyelembe kell venni a cég adottságait, körülményeit, sajátosságait. Azt kell szabályozni, ami az adott cégnél várhatóan előfordul, és úgy kell szabályozni, hogy az megfeleljen a számviteli törvényben előírtaknak, teljesüljenek a számviteli alapelvek, a bizonylati elv és a fegyelem, továbbá a más jogszabályokban (elsősorban az adótörvényekben, az Art.-ben, a Gt.-ben, a cégtörvényben, pénzkezelés vonatkozásában a pénzmosásról szóló törvényben) is előírt követelmények. A számviteli politikában, a szabályzatokban tehát a kis cégekre jellemző előírásokat, szabályokat, módszereket kell rögzíteni, azt, hogy a törvényben biztosított választási, minősítési lehetőségek közül melyiket választották a kis cégek sajátos feltételei mellett és miatt. A jogszabályt alkotók – a leírtak alapján – tekintettel voltak tehát a mikro- és kisvállalkozások sajtosságaira, de a konkrét szabályzatok elkészítésétől nem tekinthettek el, azok elkészítése – érthető okokból, a sajátosságok miatt – nem lehet központi feladat. A Számviteli […]
 
Kapcsolódó címke:
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.