Társasházi lakás iroda céljára


A társaság áfaköteles adminisztratív tevékenységet végez. Társasházi lakást vásárolt magánszemélytől, amit irodaként kíván használni. Az irodaként való használat bizonyítása csak az ingatlan tulajdoni lapjának az átminősítésével biztosítható? Az irodaként való használat bizonyításához milyen okmányok szükségesek? Szükséges a megvásárolt ingatlan festése, abba tárgyi eszközök beszerzése, és a kft. élni szeretne az áfalevonási jogával és a költségként való érvényesítéssel.


Megjelent a Számviteli Levelekben 2012. november 22-én (276. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 5658

[…] lakást átminősítsék az adóköteles tevékenységet szolgáló irodának, és ezt a tulajdoni lappal dokumentálják.A tulajdoni lappal, annak a módosításával részletesen az 1997. évi CXLI. törvény és annak végrehajtási rendelete, a 109/1999. (XII. 29.) FVM rendelet foglalkozik. Ez alapvetően a társaság jogi képviselője hatáskörébe tartozik, ezért az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett adatok változtatásának szabályaira a válaszban nem térünk ki. Az ingatlan-nyilvántartási ügyek intézése az ingatlanügyi hatóság hatáskörébe tartozik.Számviteli előírás viszont az, hogy – függetlenül a lakás irodává történő átminősítésétől – a rendeltetésszerű használatbavételt megelőzően elvégzett munkák költségeit a használtan vásárolt lakás bekerülési értékében kell számításba venni. Ilyennek tekintendők azok a munkák is, amelyeket azért kell elvégezni, hogy a lakás irodaként használható legyen. Ezeket a költségeket nem lehet a tárgyév eredménye terhére […]
 
Kapcsolódó címke:
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.