Jóváíró számla


Hogyan lehet szabályosan jóváíró számlát kiállítani? Egy bizonyos tevékenységet átvettünk egy másik cégtől (továbbiakban: LS) szerződés alapján. Nem a céget vettük meg, csak mi folytatjuk azt a bizonyos tevékenységet, minden hasznával és kötelezettségével együtt. Mi leszünk a "SZOLGÁLTATÓ". Az LS kiállított egy számlát, amelyről a szerződés aláírása után, annak alapján már nekünk, a "SZOLGÁLTATÓ"-nak kellene egy tételre jóváírást adni. Megtehetjük ezt? Köthetünk-e erre az ügyletre tartozásátvállalási szerződést? Vagy az a jobb megoldás, ha a tételt a vevő számlázza a "SZOLGÁLTATÓ"-nak?


Megjelent a Számviteli Levelekben 2014. november 27-én (316. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 6485

[…] kellene adni? Feltételezzük, hogy olyan tétel, amelyet az LS-nek nem kellett volna, nem lehetett kiszámláznia. Ez esetben az a helyes, jogszerű megoldás, ha erről a tételről az LS számlával egy tekintet alá eső okiratot (helyesbítő számlát) állít ki, az Áfa-tv. 170. §-ának megfelelő tartalommal. A helyesbítő számlával az eredeti számla szerinti összeg kerül módosításra az LS-nél és a Szolgáltatónál is.A kérdésből arra lehet következtetni, hogy LS vevője felé tartozik, és ennek fedezetét kéri jóváírni. Ehhez nincs más megoldás, csak az, hogy az LS helyesbítő számlát állítson ki. A Szolgáltatónak semmi köze nincs az LS vevőjéhez. Ha a Szolgáltató az LS vevőjének fizet, akár a vevő számlája […]
 
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.