Tájékoztató filmek reklámadó kötelezettsége


Cégünk – részint termékeinket bemutató, részint az egészséges életmód kialakítását segítő, betegtájékoztató, oktató célú – tájékoztató filmjei a gyógyszertárak, bevásárlóközpontok üzletterében elhelyezett monitorokon futnak. A monitorok egy részét a helyiség falán rögzítették, más részüket rögzítés nélküli (mozdítható) állványokon helyezték el. A kérdés az, hogy felmerül-e reklám­adó-kötelezettség az említett esetekben, illetve ha igen, akkor ki minősül a reklámadó alanyának?


Megjelent a Számviteli Levelekben 2016. február 18-án (340. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 6899

[…] erőket – (a továbbiakban együtt: termék), szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog (a továbbiakban mindezek együtt: áru) értékesítésének vagy más módon történő igénybevételének előmozdítására, vagy e céllal összefüggésben a vállalkozás neve, megjelölése, tevékenysége népszerűsítésére vagy áru, árujelző ismertségének növelésére irányul.Abban az esetben, ha a tájékoztató filmek nem tartalmaznak utalást sem konkrét cégre, sem annak valamely termékére, mert kizárólag az egészséges életmódot népszerűsítik, vagy a betegtájékoztatást szolgálják, a fenti fogalom alapvető tartalmi kritériuma nem teljesül, így a közlés nem minősül az Rtv. alkalmazásában reklámközzétételnek. Amennyiben azonban ezeken a filmeken látható, hallható a cégre (akár konkrét megnevezés, akár logó, embléma vagy márkajelzés, esetleg jellemző szlogen, jelmondat formájában) vagy a cég termékére való utalás, akkor megvalósul a gazdasági reklám minden alapvető fogalmi eleme, így reklám­adó-kötelezettség keletkezik. Mi több, a fenti definícióból az is következik, hogy amennyiben a hirdetés a cég megnevezése nélkül, de beazonosítható módon népszerűsíti annak jellemző tevékenységét, áruját, szintén gazdasági reklám közzétételéről beszélhetünk.Az Rtv. 2. §-ának (1) bekezdése szerint adóköteles a médiaszolgáltatásban, a Magyarországon kiadott vagy Magyarországon terjesztett, túlnyomórészt magyar nyelvű sajtótermékben, a Reklámtv. szerinti szabadtéri reklámhordozón, bármely járművön, nyomtatott anyagon, ingatlanon, valamint az interneten, túlnyomórészt magyar nyelven vagy túlnyomórészt magyar nyelvű internetes oldalon történő reklámközzététel.E rendelkezés alapján megállapítható, hogy az üzlettérben elhelyezett, mozdítható, vagyis az ingatlanhoz nem rögzített monitoron futó reklámfilm nem valósítja meg a reklámadó-köteles közzététel egyik tényállását sem, így e […]
 
Kapcsolódó címkék:  
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.