Termékvásárláshoz adott kupon számlázása

Kérdés: Társaságunk termékét nagykereskedőknek és saját üzletünkben magánszemélyeknek is értékesíti. A marketingtevékenység érdekében háromfajta kupon van, amelyeket a gyártott termék dobozában helyezünk el. Az 1. kupon esetében a vevő azt a következő vásárlásnál leadja, és a termék árából 5 százalék engedményt kap. A 2. kupon esetében a vevő azt a következő vásárlásnál leadja, és kap egy ajándék poharat. A 3. kupon esetében a vevő odaadja azt annak az egészségügyi dolgozónak, aki a vevő részére a terméket ajánlotta, aki a kuponon szereplő kedvezményt a saját vásárlásánál igénybe veheti. A fenti három esetet hogyan kell számlázni? Milyen áfa-, társaságiadó-, esetleg szja-, ehofizetési kötelezettség merül fel?
Részlet a válaszából: […] ...térítés nélküli termékátadás az Áfa-tv. 11. §-a alapján ellenérték fejében teljesített termékértékesítés, kivéve ha az áruminta, illetve kis értékű termék. Az ajándék pohár árumintának nem minősíthető, kis értékű termék lehet, ha szokásos –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. október 31.

Termékminta térítés nélkül

Kérdés: A termékbemutatónak vannak-e törvényi előírásai? Közvetlenül nem értékesítjük az általunk előállított szappanokat, csak katalógus és web­­­­áruház útján. Ettől függetlenül tarthatunk termékbemutatót, ahol termékmintaként megismertetjük a vevőkkel a szappanokat? Ha térítés nélkül adjuk át a termékmintát, milyen adóvonzatai vannak?
Részlet a válaszából: […] ...szerint a termékbemutató tartására vonatkozóankülön törvényi szabályozás nincs.Adózási szempontból az áruminta fogalmából kell kiindulni.Az Szja-tv. szerint árumintának minősül a képviselt termék(az adott esetben a szappan) olyan jellemző kisebb része...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. március 22.

Promóciós célra felhasznált termék adózása, számvitele

Kérdés: Harmadik országból terméket importálunk, amelynek egy része promóciós célra kerül felhasználásra. Ezt a külföldi számláján érték nélkül tünteti fel, amely a vámhatározatba valamilyen értéken bekerül, de sem áfa, sem vám kivetésére nem kerül sor. Van, amikor előre nem tudjuk, hogy a terméket promóciós célra fogjuk felhasználni, és érték nélkül szétosztjuk. Ebben az esetben a vámköltséget és az áfát megfizetjük. A marketingcélú termék szétosztása általában nyilvános kiállításokon és egyéb rendezvényeken történik, ahol a termék átvevője nem ismert, illetve kiskereskedelmi partnereinknél kerül szétosztásra. A termékminta szétosztása áfa szempontjából hogyan kerül elszámolásra? Milyen bizonylatot kell kiállítani, ha az átvevő ismert, illetve nem ismert? Hogyan kell könyvelni? Miként befolyásolja a cég eredményét társasági adó szempontjából? Kell-e a szétosztott termékek után személyi jövedelemadót, tb-járulékot, egészségügyi hozzájárulást fizetni?
Részlet a válaszából: […] ...célból ingyenesen adotttermék) szerinti fogalomnak való megfelelés, különös tekintettel ez utóbbiesetén arra, hogy a terméken annak áruminta jellegét fel kell tüntetni, illetvemaga a termékátadás nem gazdaságilag nem független felek között történik[Áfa-tv. 13...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 19.

Bemutatósarok költségei

Kérdés: A Számviteli Levelek 31. szám 610. kérdéshez kapcsolódik kérdésünk. Társaságunk termékeit nagykereskedőkön keresztül értékesíti, bemutatótermeikben fürdőszobasarkokat rendezünk be. Modellváltáskor a bemutatósarkot át kell építeni, a korábban felrakott csempét, padlóburkolatot le kell verni, a beépített szaniter termékek csak csökkentett áron értékesíthetők. Társaságunk a bemutatósarkok tervezésének, kivitelezésének költségeit, az építésnél felhasznált burkolótermékeket marketingköltségként számolja el. Helyesen járunk-e el?
Részlet a válaszából: […] ...Számviteli Levelek 31. számában a 610. kérdésre adott válaszban arról írtunk, hogy az Szja-tv. és a Tao-tv. szerint mi minősül árumintának, illetve ha nem áruminta, akkor ez magánszemély részére történő átadáskor természetbeni juttatásnak, a Tao-tv. hatálya...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. december 19.