Vásárolt energiamegtakarítás nyilvántartása

Kérdés: Egy vegyipari nagyvállalatnak vagyunk a leányvállalata, amely energiakereskedelemmel foglalkozik. A MEKH energiamegtakarítási kötelezettséget állapít meg részünkre. Az anyavállalatnak beruházásokból, energiahatékonyság-javító intézkedésekből energiamegtakarítása keletkezik, amelyet energetikai auditáló szervezet hitelesít. Ezt a hitelesített energiamegtakarítást vásárolta meg cégünk, szerződés alapján, piaci áron. A megvásárolt energiahatékonyság több, mint ami a MEKH által megállapított kötelezettségünk. Kérdésünk az átvétel, a kötelezettség teljesítése, illetve harmadik fél felé történő értékesítés számviteli elszámolása.
Részlet a válaszából: […] ...vett) energiahatékonyságot, annak a készletrevételi értékén, anyagköltségként kell kimutatni;– a harmadik fél felé történő értékesítés piaci áron számlázott – áfa nélküli – értékét árbevételként, a könyv szerinti értékét pedig az eladott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. június 15.

Termékbeszerzés későbbi fuvarköltsége

Kérdés: A társaság Hollandiából, anyavállalatától terméket szerez be, értékesítési célra. A beszerzés DDP-paritás szerint történik. A szerződés külön rendelkezik a fuvarköltség elszámolásáról is, mely szerint a fuvart az anyavállalat rendeli meg, de az a magyarországi leányvállalatot terheli, ezért havonta felé egy számlában, összesítés alapján számlázásra is kerül. A fuvarköltséget a magyar beszerző elszámolhatja-e a nevezett paritás mellett a vállalkozás érdekében felmerült költségként? Kell-e társaságiadó-alapot növelnie? Az áfa levonásba helyezhető-e?
Részlet a válaszából: […] ...választ számviteli szempontok figyelembevételével kezdjük.A kérdés szerint a fuvarköltség az értékesítésre kerülő termék beszerzésekapcsán merül fel, függetlenül attól, hogy a fuvart konkrétan ki rendeli meg. Abeszerzéshez kapcsolódó fuvarköltség az Szt. 47...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. augusztus 25.

Promóciós célra megrendelt termékek

Kérdés: A társaság fényforrások, lámpatestek forgalmazásával foglalkozik. Az anyavállalat az új termék bemutatása céljából a promóciós célra megrendelt termékeket számlázza leányvállalata felé. A magyar társaság az így behozott termékeket marketingcélból juttatja el üzleti partnereihez. Az egyedi értékük alapján az 5000 forintot nem meghaladó termékekért ellenértéket nem számít fel. Tekinthetők-e az üzleti partnerek részére átadott termékek árumintának 2010 előtt, illetve 2010-től? Milyen bizonylatot kell kiállítani a termékmintát átvevő üzleti partner felé?
Részlet a válaszából: […] ...minősülnek 2010 előtt is és2010-ben is.Az Áfa-tv. 11. §-ának (3) bekezdése szerint nem minősülellenérték fejében történő termékértékesítésnek, ha az adóalany -vállalkozásának céljára tekintettel – más tulajdonába enged át árumintát és kisértékű terméket...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 15.