Saját üdülőnél az üdülési hozzájárulás elszámolása

Kérdés: Hogyan kell elszámolni és könyvelni a saját üdülőben üdültetett munkavállalók üdülési hozzájárulását?
Részlet a válaszából: […] ...a saját üdülőben való üdültetés közvetlen önköltségét.A saját üdülőben való üdültetés közvetlen önköltsége az üdülő üzemeltetésének (működtetésének, fenntartásának), az üdültetésnek a költségeit foglalja magában, amely költségeket elsődlegesen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. április 26.

Közösen foglalkoztatott munkavállalók

Kérdés: Két cég közösen foglalkoztat munkavállalókat. Azt, hogy hogyan működik az Mt. alapján az elszámolás a cégek között, tudjuk. Arra azonban nem találtunk előírást, hogy a számvitelben ezt hogyan kell kezelni, elszámolni? Mi a következők szerint járunk el: az a cég, amelyik vállalta, hogy alkalmazza a munkavállalókat, az elszámolja a bért és járulékait a megfelelő költségek között, a megállapodás szerinti átalányösszeget, amikor megérkezik a bankba, bevételként könyveli, a kifizető cég elszámolja költségként (de milyen költségként, milyen bevételként?). Van áfafizetési kötelezettség? Számlázni kell? Megoszlanak a vélemények.
Részlet a válaszából: […] ...munkáltatóval létesített munkaviszony költségeinek az elszámolására vonatkozóan. A fentiekben közölt elszámolási módot a közös üzemeltetés számviteli elszámolási szabályából vezettük le, azzal az eltéréssel, hogy a pénzügyi műveletek közötti elszámolást...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. május 26.

Lakás üdülés céljára

Kérdés: Cégünk vásárolt egy lakásként bejegyzett ingatlant a Balaton partján. Az ingatlan 48 m2, összesen másfél szoba. Az ingatlant üdülőként szeretnénk használni, de – szerintünk – nem felel meg a 173/2003. Korm. rendeletben foglaltaknak. Hogyan kell az üdültetés és üzemeltetés költségeit elszámolni? Kinek kell adóznia és mennyit, illetve milyen jogcímen? Az ingatlanba vásárolt eszközök, anyagok áfáját nem igényeltük vissza.
Részlet a válaszából: […] ...(az ingatlan terv szerinti értékcsökkenési leírását, az épület külső, belső karbantartásának költségeit stb.),– az épület üzemeltetésével kapcsolatos költségeket (fűtés, világítás, víz- és csatornadíj, takarítás, közös költség), az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. június 19.

Bérbeadáshoz kapcsolódó költségek számlázása

Kérdés: A társaság üzlethelyiséget bérel. Az üzlethelyiség egy részét mi is bérbeadjuk, illetve az ott felmerült egyéb költségeket (telefondíj, írószer, tisztítószer, bér+járulékai stb.) továbbszámlázzuk. A számlán a bérleti díj egy soron, a továbbszámlázott egyéb költségek – mint üzemeltetési költség – szintén egy soron szerepel. Mi a helyes könyvelés ez esetben? Helyesen számlázunk-e? Az áfát hogyan kell felszámítani? Közvetített szolgáltatás lehet-e?
Részlet a válaszából: […] ...ugyanolyan mértékű áfa felszámításával (illetvetárgyi adómentesen) történhet a bérleti díj továbbszámlázása.Más a helyzet az üzemeltetési költségek számlázásánál. Akérdésben felsoroltak – a telefondíj kivételével – továbbszámlázása...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. augusztus 31.

Önköltségszámítás norma alapján

Kérdés: Az Szt. 62. §-ának (2) bekezdése szerint a saját termelésű készleteknél az előállítási költség lehet a norma szerinti közvetlen önköltség, a befejezetlen termelés norma szerinti közvetlen önköltsége pedig a félkész termék, a késztermék norma szerinti közvetlen önköltségéből a teljesítési fok alapján arányosítással is meghatározható. De hogyan kell a norma szerinti közvetlen önköltséget meghatározni? Milyen feltételei vannak? A norma szerinti közvetlen önköltség meghatározásának módszerével a szakirodalomban még nem találkoztam.
Részlet a válaszából: […] ...szolgáltatásnyújtáshoz igénybe vett gépóramennyiségeket, külön kell – gépenként – gyűjteni az adott géppel kapcsolatos üzemeltetési költségeket, értékcsökkenési leírást, továbbá a karbantartás költségeit, és ezek együttes összegét kell az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. szeptember 2.