Promóciós célra kapott termék

Kérdés: A cég reklámcéggel szerződik. A reklámozás, hirdetés díja 100 Ft + áfa, ezért cserébe a megrendelő nemcsak kiegyenlíti a díjat, hanem pluszterméket ad promóciós célra. Ezek a termékek nem termékminták, hanem normál kiszerelésű termékek, amit a repülőtéren mindenki számára elérhetően osztogatnak. Ha a termék beszerzési ára a minimálbér 1 százalékát nem éri el, adhatjuk adómentesen? A készletnyilvántartásból ki lehet vezetni 1 Ft-os áron? Ha adóköteles lenne, dönthetünk-e úgy, hogy leszámlázzuk a reklámozó cégnek piaci áron, a szétosztás az ő feladata lenne, ő fizetné az adót, vagy elszámolhatja reklámköltségként? Az ingyenes szétosztás a cég népszerűsítése érdekében történik. A kérdés az, lehetséges-e valamilyen formában adómentesen?
Részlet a válaszából: […] ...kapott termékeket a juttató cég felé ellenértékfejében visszaszámlázzák!)A térítés nélkül kapott terméket a rendkívüli bevételekkelszemben indokolt piaci értéken készletre venni, a kapcsolódóan fizetendő áfátpedig a készletre vételi értéket növelő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. szeptember 6.

Promóciós célra megrendelt termékek

Kérdés: A társaság fényforrások, lámpatestek forgalmazásával foglalkozik. Az anyavállalat az új termék bemutatása céljából a promóciós célra megrendelt termékeket számlázza leányvállalata felé. A magyar társaság az így behozott termékeket marketingcélból juttatja el üzleti partnereihez. Az egyedi értékük alapján az 5000 forintot nem meghaladó termékekért ellenértéket nem számít fel. Tekinthetők-e az üzleti partnerek részére átadott termékek árumintának 2010 előtt, illetve 2010-től? Milyen bizonylatot kell kiállítani a termékmintát átvevő üzleti partner felé?
Részlet a válaszából: […] ...tartóshasználatra és más cél elérésére nem alkalmas.A hivatkozott törvényi előírásokat összevetve a kérdésbenkörülírt termékekkel, megállapítható, hogy azokat nem lehet árumintánaktekinteni.Ha nem áruminta, akkor térítés nélküli átadás/átvétel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 15.

Promóciós célra felhasznált termék adózása, számvitele

Kérdés: Harmadik országból terméket importálunk, amelynek egy része promóciós célra kerül felhasználásra. Ezt a külföldi számláján érték nélkül tünteti fel, amely a vámhatározatba valamilyen értéken bekerül, de sem áfa, sem vám kivetésére nem kerül sor. Van, amikor előre nem tudjuk, hogy a terméket promóciós célra fogjuk felhasználni, és érték nélkül szétosztjuk. Ebben az esetben a vámköltséget és az áfát megfizetjük. A marketingcélú termék szétosztása általában nyilvános kiállításokon és egyéb rendezvényeken történik, ahol a termék átvevője nem ismert, illetve kiskereskedelmi partnereinknél kerül szétosztásra. A termékminta szétosztása áfa szempontjából hogyan kerül elszámolásra? Milyen bizonylatot kell kiállítani, ha az átvevő ismert, illetve nem ismert? Hogyan kell könyvelni? Miként befolyásolja a cég eredményét társasági adó szempontjából? Kell-e a szétosztott termékek után személyi jövedelemadót, tb-járulékot, egészségügyi hozzájárulást fizetni?
Részlet a válaszából: […] ...importált termékeket iskészletre kell venni, azok piaci értékén (legalább a vámhatározatbanmeghatározott értéken) a rendkívüli bevételekkel szemben. Amikor arendezvényeken részt vevő magánszemélyek részére azokat átadják – az átvételelismertetése mellett -, akkor...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 19.

Áruminta elszámolása

Kérdés: Az évente többször megrendezett termékbemutatókon – amelyeket a vállalkozás a terméke (sör) népszerűsítése, megismertetése céljából rendez – a műanyag poharakban, kitöltve kínált ital milyen feltételekkel tekinthető termékmintának?
Részlet a válaszából: […] A termékminta az Szja-tv. és a Tao-tv. alkalmazásában a termék megismertetése, forgalmának növelése céljából magánszemélynek adott, nem tartós használatra rendelt dolog, ha mennyisége nem éri el a kereskedelemben forgalmazott/forgalmazható legkisebb mennyiséget. Tekintettel arra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. június 12.