Kényszertörlés visszamenőlegesen

Kérdés: A bt. beltagja 2003-ban meghalt. A bt. 10 éven keresztül kültaggal működött, emiatt a cégbíróság 2014-ben, a 2003. évre visszamenőleg, kényszertörlést rendelt el. A bt. erről a nyugdíjintézettől értesült. Ebben az esetben hogyan lehet megszüntetni a bt.-t? Mely időszakra kell a kényszertörlési bevallásokat, mérleget elkészíteni? Ugyanis a NAV és a cégbíróság élőként tartja nyilván a céget, mivel a kényszertörlésről szóló bevallások nem készültek el. A bt. a bevallásait és a mérlegeket határidőben minden évben leadta (a törlés után is) a hatóságoknak, amelyek azokat elfogadták. A bt. megfizette kötelezettségeit. A kényszertörlésről a bt. nem tudott. Úgy tűnik, a kültag elvesztett 13 évet a nyugdíjszámításnál, holott időben bevallotta és megfizette a társadalombiztosításait. Mit lehet tenni, hogy ez ne következzen be?
Részlet a válaszából: […] ...kényszertörlési eljárás kezdő időpontját követő 30 napon belül el kell készíteni és be kell nyújtani a tevékenységet lezáró adóbevallásokat is.Amennyiben a Cégközlönyben való közzététel a 2016. évet megelőzően történt, akkor a tevékenységet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. szeptember 8.

Végelszámoláshoz kapcsolódó kérdések

Kérdés: Cégünk működését végelszámolással szeretné lezárni. Tartozásunk, követelésünk nincs. A cégben lévő (nullára leírt, kis összegű eszközök, illetve még le nem írt) eszközök elszámolására, illetve a meglévő pénzállomány cégből történő kivételére milyen legális lehetőség van? Végelszámolás esetén az adóhatóság folytat-e visszamenőleges ellenőrzést? Mire kell még odafigyelni a végelszámolás során?
Részlet a válaszából: […] ...és a főkönyvinyilvántartásait vezetni, hogy azok alkalmasak legyenek a végelszámolás alattibeszámolók, a számviteli adatokra épülő adóbevallások, a végelszámolás befejezésekora piaci értéken történő értékelés, a vagyonfelosztási javaslat alátámasztására...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. november 6.

Könyvelői feladatok átvétele

Kérdés: Átvettem egy 2003 óta működő cég könyvelését. A tulajdonos az előző könyvelőtől nem hivatalos formában vette át az anyagokat. A különböző évek főkönyvi kartonjai, analitikái, bizonylatai, bevallásai, beszámolói hiányosak. A 2007. évi beszámolót nem lehet elkészíteni, mivel a 2006. évi beszámolót alátámasztó főkönyvi kivonat, analitika is hiányzik. A tulajdonos szerint az előző könyvelő a hiányzó dokumentumokat már nem fogja átadni. Mit csináljak? Javasoltam, hogy írásban szólítsuk fel a hiányzó anyagok átadására. Ha mégsem kapunk, akkor jegyzőkönyv felvételével és a meglévő adatok alapján nyitjuk meg a könyvviteli nyilvántartásokat és készítjük el a beszámolót. Az adóbevallásokat a rendelkezésre álló tárgyévi adatok alapján készítettem el.
Részlet a válaszából: […] ...bizonylatokat tarthatja magánál, őrizheti,amelyeket legkésőbb az üzleti évről készült számviteli beszámoló elfogadása, azéves adóbevallások benyújtása után indokolt a megbízónak átadni. Az adottesetben a 2006. évi összes bizonylatot, dokumentumot a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. augusztus 28.

Könyvelőváltás esetén a teendők

Kérdés: A kft. 2008. szeptember 30-ával könyvelőt szeretne váltani. Hogyan, mi módon kell a törvényeknek megfelelően megválni az előző könyvelőtől? Milyen kivonatokat, listákat, főkönyvi anyagokat, bevallásokat stb. (miket még?) kell a régi könyvelőnek átadnia a kft.-nek? Mivel új könyvelőprogrammal fog a kft. dolgozni, ezért az egész 2008. évet újra kell könyveltetni? A régi könyvelő meddig köteles megőrizni a digitális adatállományait? Mi a teendő, ha évekkel később adóellenőrzést végeznek a kft.-nél, és szükség lenne a régi könyvelő ismereteire és adatbázisára? A gördülékeny könyvelőváltás lépéseit szeretnénk megtudni!
Részlet a válaszából: […] ...megszüntetésének a feltételeit és azelvégzendő feladatokat is. A kérdésből az feltételezhető, hogy a könyvelő vállalta akft. adóbevallásainak, illetve beszámolójának is az elkészítését. Ígyamennyiben a szerződést felmondják, a könyvelőnek minden,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. augusztus 7.

Járulékbevallás önellenőrzésének könyvelése

Kérdés: Ha egy társaságnál 2007. 05. hónapban járulék-önellenőrzést kell végrehajtani 2007. 01-02. hónapokra vonatkozóan, akkor a társaságnál mikor, milyen időszakra kell könyvelni az önellenőrzést? A nyilvántartásba vételkor? Vagy vissza kell könyvelni? Az általunk használt könyvelőprogram megengedi az évközi javítást, a visszakönyvelést. Mi a helyzet akkor, ha havonta van zárás? Mikor kell könyvelni az áfa-önellenőrzést?
Részlet a válaszából: […] ...keretében. Azellenőrzés hivatkozott fogalmaiból az következik, hogy az adóellenőrzés és aszámviteli ellenőrzés valójában csak az éves adóbevallások esetén eshet egybe.A kérdésben szereplő esetek számviteli szempontból nem tekinthetőkönellenőrzésnek.Az Szt. 159....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 11.

Végelszámolás szabályai

Kérdés: Változtak-e a kft.-k végelszámolásának szabályai 2006. július 1-jétől? Melyek a kiemelt kérdések, határidők?
Részlet a válaszából: […] ...alatt az Szt. 11. §-ának (12)bekezdése szerinti üzleti évenként (és nem utólag!) kell beszámolót, aszámviteli adatokra épülő adóbevallásokat készíteni, a végelszámolásbefejezésekor pedig – korábban ilyen előírás nem volt – az eszközöket...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 12.

Az ellenőrzés megállapításainak könyvelése

Kérdés: APEH-ellenőrzési jegyzőkönyvek, határozatok adóhiány-megállapításait, valamint az ezekhez kapcsolódó önellenőrzési tételeket hogyan helyes könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...összeget igényelt vissza. A hiba elkövetése történhetett úgy, hogy az adózó könyvviteli elszámolásai során nem hibázott, de az adóbevallásában attól eltérően magasabb értéket állított be, az adózó könyvviteli elszámolásai során hibázott és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. október 25.