Aktiválni vagy nem aktiválni?

Kérdés: Megnyertünk egy pályázatot, amelynek keretében 2009-ben cégünk elvégezte az ISO 14001:2004 környezetközpontú irányítási rendszer kialakítását és auditálását összesen 1650 E Ft értékben. Ez a rendszer – véleményünk szerint – a bevezetést követően a tevékenység során a bevételekben várhatóan nem térül meg. Ezért nem került aktiválásra az alapítás-átszervezés értékeként, hanem igénybe vett szolgáltatás költségeként. Van, aki szerint aktiválni kellett volna. Kérem segítségüket a döntésben!
Részlet a válaszából: […] ...is következik, ha atársaság az alapítás-átszervezés költségeit aktiválja, akkor dokumentálnia kellazt a várható bevételnövekedést az aktiválást követően, amely 5 év alattfedezetet nyújt majd az alapítás-átszervezés aktivált értékének terv...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 3.

ISO-rendszer kiépítése pályázati támogatással

Kérdés: Vállalkozásunk az ISO 9001/2001 szabvány rendszerének kiépítésére pályázatot nyújtott be. A pályázat elkészítésével külső céget bízott meg, amely cég a rendszer kiépítését is vállalja. A pályázaton nyert összeget csak a rendszer kiépítésének végén, a tanúsítvány meglétét követően kapjuk meg. Az ISO-rendszer kiépítésének szerződés szerinti összegét a kiépítés szakaszainak megfelelően részletekben számlázzák. Az ISO-rendszer kiépítésének költségeit számviteli politikánk szerint aktiválni fogjuk. A pályázatírás költsége része lehet-e az aktiválandó értéknek? A kiépítés költségeit – áfa nélkül – a beruházási számlára könyveljük, majd 2005-ben aktiváljuk alapítás-átszervezési költségként a teljes összeget. A pályázaton nyert támogatás összegével milyen könyvelési feladatok adódnak 2004-ben, illetve 2005-ben?
Részlet a válaszából: […] ...ISO-rendszer kiépítésévelkapcsolatos költségeket ellentételezi, és ezen költségeknek az eredmény terhéretörténő elszámolása már az aktiválást követően (értékcsökkenési leírásformájában) történik, a kapott támogatást indokolt időbelileg elhatárolni,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. május 26.

Az ISO audit elszámolása

Kérdés: Társaságunk már 1999-ben bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, amelyet akkor költségként számolt el. Évenként felügyeleti, háromévenként megújító auditot kell végezni. Hogyan kell elszámolni ezek költségeit? Kell-e aktiválni azokat?
Részlet a válaszából: […] ...költségeket nem lehet aktiválni. Ez szigorú előírás!Az évenként elvégzendő felügyeleti audit költségeinél fel sem merülhet az aktiválás gondolata.A háromévenként ismétlődő megújító audit költségeinek aktiválásánál pedig az Szt. 25. §-ának...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. október 24.

Kell-e aktiválni az ISO bevezetésének költségeit?

Kérdés: Hogyan kell elszámolni az ISO minőségbiztosítási rendszer bevezetésével kapcsolatos költségeket? Elszámolhatja-e azokat a vállalkozás a tárgyidőszak ráfordításai, költségei között?
Részlet a válaszából: […] ...a maximálisan 5 év alatti leírásakor a költségként elszámolt összeg fedezetét, azaz a költségek – ilyen címen történő – aktiválása nem tiltott veszteségelhatárolás.Amennyiben a minőségbiztosítási rendszer bevezetését gazdaságossági számítással...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. július 4.

Alapítás-átszervezés aktiválható költségei

Kérdés: Az ISO-rendszer bevezetésével kapcsolatos tevékenység költségeit az alapítás-átszervezés költségei között kell elszámolni, és – amennyiben a gazdálkodó úgy döntött – aktiválni lehet. A minősítést végző külső cég által számlázott összegen túlmenően milyen költségek aktiválhatók?
Részlet a válaszából: […] ...tartoznak. A válasz előtt előre kell azonban bocsátani a következőket: nem elsősorban számvitel-politikai döntés az ilyen költségek aktiválása, más szavakkal, csak akkor hozható a számviteli törvénnyel összhangban lévő számvitel-politikai döntés, ha egyértelműen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. február 28.

ISO 9001 bevezetésének aktiválható költségei

Kérdés: Társaságunk minőségbiztosítási rendszer (ISO 9001) bevezetését tervezi. A bevezetéssel megbízott társaság díján kívül aktiválható-e annak az alkalmazottunknak a bére + járulékos költsége, aki egy bizonyos ideig ezzel fog foglalkozni? Aktiválhatók-e a bevezetéshez kapcsolódó, külön megvásárolt szabványok?
Részlet a válaszából: […] ...felsorolt költségek aktiválhatók, ahhoz azonban, hogy ténylegesen aktiválják is, számítással alátámasztottan bizonyítani kell, hogy az aktiválásra kerülő költségek az alapítás-átszervezés befejezését követően a tevékenység során a bevételekben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. január 17.