Szoftver bevezetése előtt felmerült költségek

Kérdés: Cégünk vállalatirányítási rendszert vezet be. A beüzemelést megelőzően ehhez külső oktató segítségét veszi igénybe, akihez külföldre kell utazni, illetve távoktatás keretében történik az oktatás. A munkavállalók oktatás idejére járó bére + járulékok, illetve a kiküldetés költségeit hogyan kell elszámolni? Mi képezi az átszervezés bekerülési értékét? Alapítás-átszervezésként könyvelendők a felmerült kiadások a szoftver "éles" használatának megkezdésekor? A szoftver próbaüzeme már aktiválásnak számít? A szoftver nem kerül a cég tulajdonába, ahhoz használati jogosultságot vásárol a cég.
Részlet a válaszából: […] ...költségek viszont a szoftver bevezetése előtt a szoftver jövőbeni használatával függnek össze.Az alapítás-átszervezés költségei aktiválásának alapvető feltétele az, hogy az alapítás-átszervezés befejezését követően a tevékenység során ezen költségek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. szeptember 21.

Aktiválni vagy nem aktiválni?

Kérdés: Megnyertünk egy pályázatot, amelynek keretében 2009-ben cégünk elvégezte az ISO 14001:2004 környezetközpontú irányítási rendszer kialakítását és auditálását összesen 1650 E Ft értékben. Ez a rendszer – véleményünk szerint – a bevezetést követően a tevékenység során a bevételekben várhatóan nem térül meg. Ezért nem került aktiválásra az alapítás-átszervezés értékeként, hanem igénybe vett szolgáltatás költségeként. Van, aki szerint aktiválni kellett volna. Kérem segítségüket a döntésben!
Részlet a válaszából: […] ...is következik, ha atársaság az alapítás-átszervezés költségeit aktiválja, akkor dokumentálnia kellazt a várható bevételnövekedést az aktiválást követően, amely 5 év alattfedezetet nyújt majd az alapítás-átszervezés aktivált értékének terv...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 3.

Az ISO audit elszámolása

Kérdés: Társaságunk már 1999-ben bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, amelyet akkor költségként számolt el. Évenként felügyeleti, háromévenként megújító auditot kell végezni. Hogyan kell elszámolni ezek költségeit? Kell-e aktiválni azokat?
Részlet a válaszából: […] ...költségeket nem lehet aktiválni. Ez szigorú előírás!Az évenként elvégzendő felügyeleti audit költségeinél fel sem merülhet az aktiválás gondolata.A háromévenként ismétlődő megújító audit költségeinek aktiválásánál pedig az Szt. 25. §-ának...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. október 24.

Kell-e aktiválni az ISO bevezetésének költségeit?

Kérdés: Hogyan kell elszámolni az ISO minőségbiztosítási rendszer bevezetésével kapcsolatos költségeket? Elszámolhatja-e azokat a vállalkozás a tárgyidőszak ráfordításai, költségei között?
Részlet a válaszából: […] ...a maximálisan 5 év alatti leírásakor a költségként elszámolt összeg fedezetét, azaz a költségek – ilyen címen történő – aktiválása nem tiltott veszteségelhatárolás.Amennyiben a minőségbiztosítási rendszer bevezetését gazdaságossági számítással...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. július 4.