Visszaküldött hibás termék helyett új termék

Kérdés: Társaságunk Kínából importál árucikkeket, amiket hazai kiskereskedelmi áruházláncoknak értékesít. Gyakran előfordul, hogy a végső felhasználó (aki az áruházban megvette a termékünket) nem az áruháznak juttatja vissza a meghibásodott terméket, hanem közvetlenül nekünk (mivel mi üzletpolitikai célból 6 hónapnál hosszabb garanciát adunk a 10.000 Ft alatti termékekre is). Ilyenkor a meghibásodott termék helyett új terméket adunk/küldünk a végső felhasználónak.
1. Hogyan kell bizonylatolni a végső felhasználó által visszaküldött hibás, illetve a neki küldött új terméket? Az új termékről kell-e számlát kiállítani?
2. Hogyan és hova kell könyvelni a végső felhasználó által visszaküldött hibás, illetve a neki küldött új terméket?
Részlet a válaszából: […] ...számla alapján az árbevétel és fizetendő áfa csökkentésével a végső felhasználó felé kötelezettséget kell előírni, az eredeti beszerzési áron a hibás terméket az eladott áruk beszerzési értékének csökkentésével készletre kell venni;- a visszavett hibás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. április 11.

Garanciális javítások áfája

Kérdés: Társaságunk a leányvállalatunk által gyártott ipari hősugárzókat forgalmazza. A garanciális kötelezettség társaságunkat terheli. A garanciális javításokat részben magunk végezzük, részben külső partnerekkel végeztetjük. Ezeket a költségeket nem számlázzuk tovább a gyártónak. 2007. december 31-e előtti időszakban levonhattuk-e a garanciális javításokkal kapcsolatos szállítói számlák áfáját?
Részlet a válaszából: […] ...forgalmazásaesetében a leányvállalat számláz a társaság felé, a társaság pedig a készletrevett ipari hősugárzókat értékesíti a beszerzési árnál magasabb áron, harmadikszemélyeknek. Továbbá a társaság és a leányvállalat között van olyanmegállapodás,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. április 30.

Garanciális javítások költségeinek megtérítése

Kérdés: Társaságunknál pénzbeli megtérítés történik garanciális elszámolásra hivatkozással, ahol az anyagok nettó beszerzési árát, előre meghatározott óradíjjal munkadíjat és a nettó anyagár százalékában anyagkezelési díjat küldenek. Ezt a bevételt hogyan kell értelmezni, könyvelni? Értékesítés nettó árbevétele vagy egyéb bevétel? Felfogható-e utólag adott, pénzügyileg rendezett engedménynek?
Részlet a válaszából: […] A kérdésből nem derül ki, ténylegesen ki végezte el aszükséges garanciális munkákat. Amennyiben a kérdező cég végezte el, és agaranciális javításhoz a pénzbeli megtérítésben szereplő anyagokat használtafel ténylegesen is, akkor egyértelmű, hogy a garanciára kötelezett...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. július 20.