Térségi integrált szakképző központ fejlesztése

Kérdés: A térségi integrált szakképző központ (TISZK) fejlesztése céljából kapott TÁMOP támogatás számviteli elszámolásával kapcsolatos a kérdésünk. A támogatási szerződés szerint a projekt akkor valósul meg, ha a TISZK bizonyos képzési létszámot megvalósít az elkövetkező 3 évben, illetve kötelezettséget vállal a TISZK képzési rendszerének 5 éves működésére. A támogatás 5 százaléka tárgyi eszköz beszerzésére, a többi a "projekt megvalósítási költségeire" fordítható. A pályázati kiírás szerint nem beruházási célú a támogatás. Az így kapott támogatás fejlesztési vagy működési támogatás számviteli szempontból? A projekt költségei aktiválhatók-e alapítási-átszervezési költségként, vagy szellemi termékként, vagy költségként kell azokat elszámolni? Az előlegként folyósított támogatást kötelezettségként vagy egyéb bevételként kell elszámolni?
Részlet a válaszából: […] ...integrált szakképző központ (TISZK) nonprofitgazdasági társaság, és mint ilyen a kapott TÁMOP támogatást az Szt. előírásaifigyelembevételével köteles elszámolni.A kérdés szerint a szóban forgó támogatás nem beruházásicélú, de annak egy részéből...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 24.

Aktiválni vagy nem aktiválni?

Kérdés: Megnyertünk egy pályázatot, amelynek keretében 2009-ben cégünk elvégezte az ISO 14001:2004 környezetközpontú irányítási rendszer kialakítását és auditálását összesen 1650 E Ft értékben. Ez a rendszer – véleményünk szerint – a bevezetést követően a tevékenység során a bevételekben várhatóan nem térül meg. Ezért nem került aktiválásra az alapítás-átszervezés értékeként, hanem igénybe vett szolgáltatás költségeként. Van, aki szerint aktiválni kellett volna. Kérem segítségüket a döntésben!
Részlet a válaszából: […] ...költségeket lehet kimutatni, amelyek az alapítás-átszervezésbefejezését (az ISO rendszer bevezetését) követően a tevékenység során abevételekben várhatóan megtérülnek.Ebből és a kapcsolódó előírásokból az is következik, ha atársaság az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 3.

Marketingköltségek elszámolása

Kérdés: Cégünk egy országosan forgalmazott termék kizárólagos forgalmazója Magyarországon. A termék gyártója nemzetközi szinten a termék forgalmazásával kapcsolatban új irányelveket, teljesen új designt alakított ki, amivel párhuzamosan a termék egy új verzióját is bevezette a nemzetközi piacon. Hogyan kezeljük azt a problémát, hogy az új termék és az új design bevezetésével kapcsolatban ugrásszerűen megemelkedett a marketingköltség?
Részlet a válaszából: […] ...költségekidőbeli elhatárolására sincs lehetőség, azon az alapon sem, hogy az újdesignnak köszönhetően majd olyan arányban emelkednek a bevételek, amelybevételnövekedés majd fedezetet biztosít az ugrásszerűen megnövekedettmarketingköltségekre.Az Szt. 25. §-ának...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. március 18.