Vállalkozás termékeinek népszerűsítése szórólapokkal

Kérdés: Az alábbi ügyletek kapcsán kérem segítségüket a reklámadó-kötelezettség megítélése érdekében. A vállalkozásunk a termékeit kívánja népszerűsíteni, s ehhez szórólapokat gyártat. A legyártatott szórólapokat többféle módon (információs pultra kihelyezés, hoszteszek vállalkozás általi megbízása vagy megbízatása, postai úton való kézbesítés) kísérli meg eljuttatni a vásárlóközönséghez. A hoszteszek a cégünk által rendelkezésre bocsátott, a cég logójával díszített ruhát viselnek. Az is előfordul, hogy a cégünk termékeit forgalmazó áruházlánc akciós újságjában megjelenteti a termékeinket népszerűsítő hirdetést, termékeink fotóját, melyért díjat fizetünk.
Részlet a válaszából: […] ...a beszállítója – a köztük fennálló szerződéses jogviszony alapján – ún. "marketing-hozzájárulást" vagy bármely ellenértéket fizet, akkor ez a hirdetési felület (reklámújság) nemcsak saját célú reklámot, hanem "idegen" reklámot is tartalmaz....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. november 9.

Reklámújság összeállítása

Kérdés: Társaságunk kiskereskedelmi tevékenységet folytat, s reklámújságjában jeleníti meg azokat az árukat, amelyeket forgalmaz. Összeállítjuk a reklámújságban szereplő termékek listáját, fotóját, a nyomdai előkészítéssel és a nyomdai munkával, továbbá a terjesztéssel azonban más-más vállalkozást bízunk meg. Ezen túlmenően egyes beszállítóktól marketing-hozzájárulást kérünk, melynek ellenében a beszállító termékét a reklámújságban kiemelt helyen szerepeltetjük. Ebben az esetben a reklámújság terjesztőjét vagy társaságunkat terheli reklámadó-kötelezettség? Ha társaságunk a rek­lámadó alanya, akkor mi képezi az adó alapját?
Részlet a válaszából: […] ...termék legalább annyira a bolt, mint amennyire a gyártó (beszállító) terméke. Ha pedig a beszállító a terméke megjelenéséért ellenértéket térít a kérdésben említett társaságnak, akkor egyben reklámközzétételt valósít meg.Tehát amennyiben a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. január 29.

Nyereményakció, nyereménysorsolás reklám-e?

Kérdés: Társaságunk nyereményakciót indított bizonyos termékei vásárlásának ösztönzése érdekében, melynek során magát az akciót is hirdeti, reklámozza szórólapokon, saját weboldalán, továbbá médiahirdetést is alkalmaz. Kérdéses számunkra, hogy a nyereményakció és a nyeremény sorsolása reklámadó-kötelesnek minősül-e, és ha igen, akkor mi lesz az adó alapja?
Részlet a válaszából: […] ...bele például a sorsoláson közreműködő közjegyző díjazása, mivel nem maga a sorsolás a reklámközzététel. A díjak, nyeremények ellenértéke is csak akkor képez adóalapot, ha azok önmagukban reklám-közzétételi felületnek minősülnek (pl. promóciós ruhadarabok...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. január 29.