Szoftver bevezetése előtt felmerült költségek

Kérdés: Cégünk vállalatirányítási rendszert vezet be. A beüzemelést megelőzően ehhez külső oktató segítségét veszi igénybe, akihez külföldre kell utazni, illetve távoktatás keretében történik az oktatás. A munkavállalók oktatás idejére járó bére + járulékok, illetve a kiküldetés költségeit hogyan kell elszámolni? Mi képezi az átszervezés bekerülési értékét? Alapítás-átszervezésként könyvelendők a felmerült kiadások a szoftver "éles" használatának megkezdésekor? A szoftver próbaüzeme már aktiválásnak számít? A szoftver nem kerül a cég tulajdonába, ahhoz használati jogosultságot vásárol a cég.
Részlet a válaszából: […] ...meg az eredménynövekedés. És ezt gazdaságossági számításokkal is alátámasztják.A jelenleg felmerülő költségeknek a jövőben biztos fedezete van. Ez indokolhatja a költségek eredményt terhelő elszámolásának halasztását.A vállalatirányítási rendszer...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. szeptember 21.

Aktiválni vagy nem aktiválni?

Kérdés: Megnyertünk egy pályázatot, amelynek keretében 2009-ben cégünk elvégezte az ISO 14001:2004 környezetközpontú irányítási rendszer kialakítását és auditálását összesen 1650 E Ft értékben. Ez a rendszer – véleményünk szerint – a bevezetést követően a tevékenység során a bevételekben várhatóan nem térül meg. Ezért nem került aktiválásra az alapítás-átszervezés értékeként, hanem igénybe vett szolgáltatás költségeként. Van, aki szerint aktiválni kellett volna. Kérem segítségüket a döntésben!
Részlet a válaszából: […] ...költségeit aktiválja, akkor dokumentálnia kellazt a várható bevételnövekedést az aktiválást követően, amely 5 év alattfedezetet nyújt majd az alapítás-átszervezés aktivált értékének terv szerintiértékcsökkenési leírásként való elszámolása...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 3.

Marketingköltségek elszámolása

Kérdés: Cégünk egy országosan forgalmazott termék kizárólagos forgalmazója Magyarországon. A termék gyártója nemzetközi szinten a termék forgalmazásával kapcsolatban új irányelveket, teljesen új designt alakított ki, amivel párhuzamosan a termék egy új verzióját is bevezette a nemzetközi piacon. Hogyan kezeljük azt a problémát, hogy az új termék és az új design bevezetésével kapcsolatban ugrásszerűen megemelkedett a marketingköltség?
Részlet a válaszából: […] ...lehetőség, azon az alapon sem, hogy az újdesignnak köszönhetően majd olyan arányban emelkednek a bevételek, amelybevételnövekedés majd fedezetet biztosít az ugrásszerűen megnövekedettmarketingköltségekre.Az Szt. 25. §-ának (3) bekezdése ad arra lehetőséget,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. március 18.