Visszaküldött hibás termék helyett új termék

Kérdés: Társaságunk Kínából importál árucikkeket, amiket hazai kiskereskedelmi áruházláncoknak értékesít. Gyakran előfordul, hogy a végső felhasználó (aki az áruházban megvette a termékünket) nem az áruháznak juttatja vissza a meghibásodott terméket, hanem közvetlenül nekünk (mivel mi üzletpolitikai célból 6 hónapnál hosszabb garanciát adunk a 10.000 Ft alatti termékekre is). Ilyenkor a meghibásodott termék helyett új terméket adunk/küldünk a végső felhasználónak.
1. Hogyan kell bizonylatolni a végső felhasználó által visszaküldött hibás, illetve a neki küldött új terméket? Az új termékről kell-e számlát kiállítani?
2. Hogyan és hova kell könyvelni a végső felhasználó által visszaküldött hibás, illetve a neki küldött új terméket?
Részlet a válaszából: […] A válasznál abból célszerű kiindulni, hogy a végső felhasználónak az áruházlánc által értékesített terméket nem az eladó, hanem a kérdező társaság veszi vissza, és a visszavett hibás árucikk helyett újat nem az eredeti eladó ad át, hanem a kérdező társaság. Így bár...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. április 11.

Jóváíró számla?

Kérdés: Van egy integrátor cég, amely összetett berendezést épít különféle szállítók műszeregységeiből, amelyekre a garanciát, a jóváírásokat közvetlenül az egyes szállítók biztosítják. Egy ilyen tételre kellene kiállítanunk jóváírást a vevő számára. Megtehetjük ezt? Vagy követni kell az eredeti értékesítési vonalat?
Részlet a válaszából: […] A rövid válasz az utolsó kérdésre az, hogy igen, követni kell a két fél közötti szerződéses kapcsolat által rögzített utat. Ha a kérdező cégnek az integrátor céggel van szerződéses kapcsolata, és ennek megfelelően az integrátor cég felé számlázott, akkor a jóváírás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. december 11.

Értékesített gépek garanciális javítása

Kérdés: Munkagépeket és azok alkatrészeit forgalmazó és ezeket szervizelő kft. termékeit Közösségen belül szerzi be. A kft. a garanciális javításokat is elvégzi, amellyel belföldi adóalanyt bíz meg. Ezt követően a külföldi kiállít egy jóváíró számlát, amely tartalmazza a garanciális javításokhoz szükséges alkatrészeket, munkadíjat is. A jóváíró számla dátuma a kibocsátás dátuma. A javításokhoz felhasznált és jóváírt alkatrész már korábban megérkezett. Ebben az esetben keletkezik-e fizetendő és levonható áfa? Amikor a jóváíró számla alkatrészt és munkadíj-jóváírást is tartalmaz, hogyan kezelendő közösségi áfa szempontjából? A számla könyvelésénél milyen árfolyamot kell alkalmazni? A jóváíró tételeket elábé csökkenéseként vagy egyéb bevételként számoljuk el?
Részlet a válaszából: […] ...értéket árbevételként és fizetendőáfaként, a bekerülési (beszerzési) értéket az eladott áruk beszerzésiértékeként számolja el. A garanciális javításokat végző belföldi vállalkozó általszámlázott összeget igénybe vett szolgáltatásként, az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. december 13.

Garanciális javítás anyagainak elszámolása

Kérdés: Az egyik társaságnál a beszállító jóváíró számlát küld a garanciális javításokhoz felhasznált alkatrészekről, a másik társaságnál a beszállító nem ad számlát, csak garanciaelszámolási bizonylatot állít ki. Melyik a helyes? Mit tegyen az autókereskedő, ha a beszállító helytelenül jár el?
Részlet a válaszából: […] ...tisztázandó, mit ért a kérdező jóváíró számlán, illetve garanciaelszámolási bizonylaton.Amennyiben a jóváíró számla helyesbítő számla, a kereskedő társaság által beszerzett és a garanciális javításokhoz felhasznált alkatrészek értékének...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. szeptember 4.