Épületen belül iroda és lakás

Kérdés: A vállalkozó székhelyet épít a tulajdonában lévő építési telken. A kétszintes épületben irodák és kiszolgálóhelyiségek, továbbá egy lakás lesz. A hasznos alapterület összesen: 336,12 m2 (ebből a lakás: 48,42 m2). A lakás a vidéki lakhelyű munkavállalók elszállásolására szolgál. Az ingatlan-nyilvántartásba "Iroda és lakóépület" kerül bejegyzésre. A telekingatlanon végzett bozótirtás, tereprendezés, törmelék, sitt elszállítása a telek értékét növeli? A beruházás számláinak áfatartalma teljes egészében levonható? Vagy a lakás miatt arányosítani kell? A beruházással kapcsolatosan a vállalkozás milyen adóalap-csökkentésre, illetve adókedvezmény igénybevételére jogosult? A cégnek két belföldi magánszemély és egy külföldi cég a tulajdonosa, a foglalkoztatottak száma 10 fő alatt van. A 2015. évi nettó árbevétele, mérlegfőösszege kétmillió euró alatt volt 2015-ben, és így lesz 2016-ban is.
Részlet a válaszából: […] ...ahhoz, hogy az adózással összefüggő kérdésekre választ lehessen adni. Nincs szó például arról, hogy a beruházás finanszírozásához hitelt igénybe vesznek-e vagy sem. (Úgy látjuk, legfeljebb ilyen címen lehet adókedvezményt igénybe venni!) Általánosságban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. január 26.

Foglalkoztatás alkalmi munkavállalói könyvvel

Kérdés: Egy magánszemély (nem adószámos és nem minősül foglalkoztatónak, csak adóazonosító jellel rendelkezik) alkalmi munkavállalói könyvvel rendelkező munkavállalót foglalkoztat eseti munkára (pl. lakásfelújítás, -átalakítás). A közteherjegy vásárlásakor a magánszemély címére szóló számviteli bizonylatot kapott. A munkavégzés napjaira az értékhatárok szerinti közteherjeggyel szabályosan bejegyezte az adatokat. Az Szja-tv. szerinti adókedvezmény igénybevételéhez (a közteherjegy értékének a 75%-a) mivel kell igazolnia, hogy jogosult a kedvezmény igénybevételére? Elegendő-e a közteherjegy-vásárlást igazoló bizonylat, vagy kell egyéb nyilvántartással is igazolni? Az APEH felé kell-e valamilyen bejelentést, bevallást tenni (pl. a 0908-ason a 15-ös lap), ha igen, akkor milyen határidővel?
Részlet a válaszából: […] ...álló természetes személyvagy más gazdálkodó által kiállított, készített okmány (számla, szerződés,megállapodás, kimutatás, hitelintézeti bizonylat, bankkivonat, jogszabályirendelkezés, egyéb ilyennek minősíthető irat) – függetlenül annak nyomdai...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. május 14.

Lízingelt tárgyi eszközhöz kapcsolódó adókedvezmények

Kérdés: A pénzügyi lízing útján beszerzett tárgyi eszközre az üzembe helyezés napjától érvényesíthető-e a beruházási kedvezmény, függetlenül a kifizetés módjától és a futamidőtől?
Részlet a válaszából: […] ...beszerzésére a 2000. december 31-ét követően megkötött pénzügyi lízingszerződés alapján a pénzügyi intézménytől igénybe vett hitel kamata (lízing kamata) után adókedvezményt vehet igénybe. Az adókedvezmény a hitel (a lízing) eredeti futamideje alatt, de...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. február 20.

Adózásra vonatkozó várható változások

Kérdés: Lesznek-e, várhatók-e olyan változások, amelyek közvetlenül vagy közvetve kihatnak a vállalkozások számvitelére, adózására, és a 2001. év végén vagy a 2002. év elején tennivalót jelentenek a vállalkozásnak, amelyek elmulasztása hátránnyal járhat számunkra?
Részlet a válaszából: […] ...az alapítástól (tehát az előtársaság kezdő napjától) megszerezhető, a Tao-tv. 4. § 28. pontjának d) pontja (azaz hogy belföldi hitelintézetnél vezetett számláról kell fizetni bizonyos kiadásokat) hatályát veszti 2002. január 1. nappal, a külföldön...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. december 20.