Közösen foglalkoztatott munkavállalók

Kérdés: Két cég közösen foglalkoztat munkavállalókat. Azt, hogy hogyan működik az Mt. alapján az elszámolás a cégek között, tudjuk. Arra azonban nem találtunk előírást, hogy a számvitelben ezt hogyan kell kezelni, elszámolni? Mi a következők szerint járunk el: az a cég, amelyik vállalta, hogy alkalmazza a munkavállalókat, az elszámolja a bért és járulékait a megfelelő költségek között, a megállapodás szerinti átalányösszeget, amikor megérkezik a bankba, bevételként könyveli, a kifizető cég elszámolja költségként (de milyen költségként, milyen bevételként?). Van áfafizetési kötelezettség? Számlázni kell? Megoszlanak a vélemények.
Részlet a válaszából: […] ...bérjárulékként elszámolni. Ezzel az elszámolási móddal azonban nem lehet egyetérteni. Ha e szerint járnának el, akkor a havi adó- és járulékbevallás adatait a főkönyvi könyvelés nem támasztaná alá, a "B" cég pedig úgy számolna el költséget és bérjárulékot,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. május 26.
Kapcsolódó címke:

Többes munkáltatói jogviszony

Kérdés: Többes munkáltatói jogviszony, atipikus foglalkoztatás keretében "A" és "B" munkáltató megegyezik, hogy "A" munkáltató dolgozóinak egy részét két hónapig a másik, a "B" munkáltatóhoz kirendelik. Megegyeznek, hogy a dolgozók bérét továbbra is "A" munkáltató számfejti, de a bérköltséget kiszámlázzák a "B" felé. Hogyan kell könyvelni "A" vállalatnál mint bevételt? Egyáltalán bevétel-e? "B" vállalatnál pedig mint költséget?
Részlet a válaszából: […] ...felmerült költségeket milyen formában téríti meg.Egyik lehetséges megoldás: Amikor az "A" munkáltató az adott havi adó- és járulékbevallást elkészítette, a kirendelt munkavállalók adatait közli a "B" munkáltatóval, és kéri annak a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. január 28.
Kapcsolódó címke: