Közösen foglalkoztatott munkavállalók

Kérdés: Két cég közösen foglalkoztat munkavállalókat. Azt, hogy hogyan működik az Mt. alapján az elszámolás a cégek között, tudjuk. Arra azonban nem találtunk előírást, hogy a számvitelben ezt hogyan kell kezelni, elszámolni? Mi a következők szerint járunk el: az a cég, amelyik vállalta, hogy alkalmazza a munkavállalókat, az elszámolja a bért és járulékait a megfelelő költségek között, a megállapodás szerinti átalányösszeget, amikor megérkezik a bankba, bevételként könyveli, a kifizető cég elszámolja költségként (de milyen költségként, milyen bevételként?). Van áfafizetési kötelezettség? Számlázni kell? Megoszlanak a vélemények.
Részlet a válaszából: […] ...bérjárulékként elszámolni. Ezzel az elszámolási móddal azonban nem lehet egyetérteni. Ha e szerint járnának el, akkor a havi adó- és járulékbevallás adatait a főkönyvi könyvelés nem támasztaná alá, a "B" cég pedig úgy számolna el költséget és bérjárulékot,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. május 26.

Többes munkáltatói jogviszony

Kérdés: Többes munkáltatói jogviszony, atipikus foglalkoztatás keretében "A" és "B" munkáltató megegyezik, hogy "A" munkáltató dolgozóinak egy részét két hónapig a másik, a "B" munkáltatóhoz kirendelik. Megegyeznek, hogy a dolgozók bérét továbbra is "A" munkáltató számfejti, de a bérköltséget kiszámlázzák a "B" felé. Hogyan kell könyvelni "A" vállalatnál mint bevételt? Egyáltalán bevétel-e? "B" vállalatnál pedig mint költséget?
Részlet a válaszából: […] ...felmerült költségeket milyen formában téríti meg.Egyik lehetséges megoldás: Amikor az "A" munkáltató az adott havi adó- és járulékbevallást elkészítette, a kirendelt munkavállalók adatait közli a "B" munkáltatóval, és kéri annak a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. január 28.

Több munkáltató általi foglalkoztatás

Kérdés: Több munkáltató által foglalkoztatott dolgozó esetében a 2 cég egymás között hogyan bonyolítja le a bérelszámolást? A "fő" cég, amelyik bejelenti a munkavállalót, fizeti a bért és járulékait? A másik cég, amelyik szintén meg van jelölve a NAV felé, a bér rá eső részét hogyan fizeti meg a másik cégnek? Ha leszámlázzák egymás között, akkor milyen címszóval, és hová könyvelem? A munkaszerződésben mindkét cég szerepel? A jelenléti íven is? A tb-kiskönyvben is? Vagy csak a fő cég szerepel mindenhol?
Részlet a válaszából: […] ...terhelő ezen költségekkel, mert akkor sérül a bizonylati elv és bizonylati fegyelem követelménye. Ha így lenne, akkor a havi adó- és járulékbevallás adatait a főkönyvi könyvelés nem támasztaná alá, a "B" cég pedig úgy számolna el bérköltséget és járulékokat,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. március 26.