Változó munkahelyen történő foglalkoztatás

Kérdés: A Munka Törvénykönyve szerint a kiküldetés időbeli korlátja éven belül – eltérő szabályozás hiányában – 44 nap. Hogyan értelmezhető az építőipari társaságok munkavállalói szokásos munkavégzési helyen kívül, azaz az építkezéseken végzett tevékenysége esetében? A társaságok több telephelye közötti feladatot ellátó munkavállalói kiküldetésben látják el ezt a feladatot, vagy a munka természetéből eredően egyébként is a szokásos telephelyen kívüli munkának minősül ez a tevékenységük, azaz nem kiküldetés? A munkavállaló a fenti esetekben milyen adómentes költségtérítésre tarthat igényt, amennyiben saját gépjárművel tesz eleget feladatai ellátásának?
Részlet a válaszából: […] ...távolság figyelembevételévelkilométerenként 9 forint értékben kap. Ez esetben a magánszemélyt nem terhelicégautóadó-fizetési kötelezettség sem.Ha a 78/1993. (V. 12.) Korm. rendelet szerinti feltételeknem teljesülnek, vagy a magánszemély kilométerenként 9...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. szeptember 3.

Munkába járás költségeinek elszámolása

Kérdés: Az alkalmazott saját személygépkocsijával történő munkába járásának kizárólag az APEH-norma + 9 Ft/km szerinti költségtérítése esetén nem keletkezik cégautóadó-fizetési kötelezettség. Igaz ez a szabály függetlenül attól is, hogy az alkalmazott lakóhelye és a társaság telephelye (ahol ő dolgozik) ugyanazon a településen van? Ennek elszámolásához továbbra is elegendő a jelenléti ív vezetése?
Részlet a válaszából: […] ...a 9 Ft-ot fizetikkilométerenként, akkor a Gjt. 17/A. §-ának (2) bekezdése alapján amagánszemélyt nem terheli cégautóadó-fizetési kötelezettség. A munkába járással kapcsolatos utazási költségtérítésről a78/1993. Korm. rendelet rendelkezik. A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. május 28.

Csoportos személyszállítás

Kérdés: Építőipari kft. dolgozói a kft. által bérelt személygépkocsival járnak a különböző építkezésekre. A gépkocsival 5 saját munkavállaló munkába járását oldjuk meg úgy, hogy az egyik dolgozónk reggelente összeszedi a kollégáit, délután hazafuvarozza őket, éjszakára a lakóhelyén áll az autó, de magáncélra nem használhatja, ezt a belső szabályzat is tiltja, és a menetlevélből is kiderül. Kérdésem, hogy ez minek minősül? Csoportos személyszállításnak? (A törvényben említett 4 fő mindennap megvan.) Ha csoportos személyszállítás, kell-e cégautóadót fizetni? Az Szja-tv. szerint a munkaviszonyban álló dolgozónak a lakóhely és a kirendelési hely között lévő útszakaszon a cégautó használata üzleti célú használatnak minősül, tehát ezen a jogcímen nem keletkezik cégautóadó-fizetési kötelezettség. Viszont éjszaka a munkavállaló lakhelyén tárolják az autót, maga ez a tény is adóztatható körülményt teremt. Ha a menetlevélből egyértelműen kiderül, hogy nincs magánhasználat, kell cégautóadót fizetni?
Részlet a válaszából: […] ...útvonalon történőhasználat kiküldetés (kirendelés) keretében történik. Így a kérdéses esetbennem keletkezik cégautóadó-fizetési kötelezettség.Természetesen a kiküldetést (kirendelést) dokumentálni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. február 21.