Közös üzemeltetés költségeinek megosztása épület esetén

Kérdés: Társaságunk az irodaház egyik tulajdonosa. Az irodaház mint épület karbantartásával, felújításnak nem minősülő nagyjavításával kapcsolatosan felmerülő költségeket az egyes tulajdonosok között hogyan indokolt megosztani? Az üzemeltető miként köteles elszámolni? A közös üzemeltetés költségeit számlázni kell, vagy egyéb módon is átterhelhető? A közös üzemeltetés költségeit csökkentő tételként számításba vehető-e pl. a közös helyiség bérbeadásából származó bevétel, illetve beszámítható-e?
Részlet a válaszából: […] ...egyéb bevételei, a közös üzemeltetésben részt vevőknél a pénzügyi műveletek egyéb ráfordításai között kell elszámolni a követelésekkel, illetve a kötelezettségekkel szemben. Természetesen szükséges, hogy a közös üzemeltetésben részt vevők –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. január 14.
Kapcsolódó címke:

Támogatási díj fizetése áruval

Kérdés: A szállító szerződés alapján – az általa kihelyezett italhűtők üzemeltetési költségéhez – negyedévente meghatározott támogatási díjat fizet, boltokra lebontva, amelyet termékben térít meg. A kiszállított áruknál nulla értékű számlát állít ki, ezt terheli be a bolt fogyasztói áron. Miképpen kell kezelni ezeket a számlákat?
Részlet a válaszából: […] ...az előbbiek szerint elszámoltkiegyenlítése után mind a szállítónál, mind a kereskedőnél össze kell vezetniaz egymással szembeni követelés, illetve kötelezettség számlákat (T 455 – K311), és csak az esetleg mutatkozó különbözetet kell pénzügyileg rendezni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 11.
Kapcsolódó címke: