Promóciós célra felhasznált termék adózása, számvitele

Kérdés: Hogyan kell adózni, illetve elszámolni a promóciós célra beszerzett termékeket?
Részlet a válaszából: […] ...kötelezettséget dokumentálni kell.Természetesen, ha a promóciós célra felhasznált termék megfelel az áruminta, a kis értékű termék követelményeinek, akkor ugyan számlázni nem kell, de az átvételt el kell ismertetni, akár ismert, akár nem ismert a termék...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. október 24.

Adómentes személyi jellegű egyéb kifizetések

Kérdés: Az eredeti kérdést a Számviteli Levelek 409. számában a 7987. kérdés tartalmazza, emiatt azt itt nem ismételjük meg. Az alábbi válasz csak az adómentes személyi jellegű egyéb kifizetésekre vonatkozik.
Részlet a válaszából: […] ...szerepelnek, de nem találhatók a számvitel szerinti személyi jellegű egyéb kifizetések között sem, bár tartalmukban megfelelnek annak a követelménynek, hogy természetes személy részére történő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. augusztus 29.

Barterüzlettel kapcsolatos elszámolások

Kérdés: Szeretnénk barterüzletet kötni egy rádióval. Tőlük kapunk reklámidőt, mi adunk nyereményjátékaikhoz kisorsolható szolgáltatást. A barterszerződésben jelentős mértékű akciós árak szerepelnének, mindkét fél részéről. Nekünk, mint szolgáltatást nyújtónak, illetve nyereményfelajánlónak milyen adózási kötelezettségeink merülnének fel? Adóalapként figyelembe lehet-e venni az akciós árat?
Részlet a válaszából: […] ...számára ésszerűen elérhető megállapodásban rögzített, vagy annak alapján számított árengedmény. Ha az akciós ár nem felel meg ezen követelménynek (mert például csak a két fél kapcsolatában érvényesül), akkor a szolgáltatás piaci értékére kell az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. július 10.

Termékvásárláshoz adott kupon számlázása

Kérdés: Társaságunk termékét nagykereskedőknek és saját üzletünkben magánszemélyeknek is értékesíti. A marketingtevékenység érdekében háromfajta kupon van, amelyeket a gyártott termék dobozában helyezünk el. Az 1. kupon esetében a vevő azt a következő vásárlásnál leadja, és a termék árából 5 százalék engedményt kap. A 2. kupon esetében a vevő azt a következő vásárlásnál leadja, és kap egy ajándék poharat. A 3. kupon esetében a vevő odaadja azt annak az egészségügyi dolgozónak, aki a vevő részére a terméket ajánlotta, aki a kuponon szereplő kedvezményt a saját vásárlásánál igénybe veheti. A fenti három esetet hogyan kell számlázni? Milyen áfa-, társaságiadó-, esetleg szja-, ehofizetési kötelezettség merül fel?
Részlet a válaszából: […] ...kérdésre adandó válasznál elsősorban az üzletpolitikai célú árengedménynek az Áfa-tv. 71. és 77. §-ában megfogalmazott követelményeire, továbbá magánszemély vevők esetében az Szja-tv. 1. számú mellékletének 8.14. pontjában megfogalmazottakra kell figyelemmel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. október 31.

Marketingakció keretében tárgyjutalom

Kérdés: Az áramszolgáltató fogyasztói körében – marketingakció keretében – elektromos készülékeket tárgyjutalomként kisorsol. Hogyan kell elszámolni ezeket a készülékeket? (Az egyedi érték 20-50 ezer forint között van.)
Részlet a válaszából: […] ...rendelkezések alá.Véleményünkszerint a nyilvánosan – a fogyasztók körében – meghirdetett marketingakciómegfelelhet a hivatkozott követelményeknek, ha a fogyasztók közül bárkimegnyerheti, sorsolással hozzájuthat a tárgyjutalomként megjelölt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. március 8.

Ajándékként átadott eszközök

Kérdés: Gyógyszer-nagykereskedelemmel foglalkozó cégünk a következő eszközöket adja át ingyenesen promóciós céllal, ajándékként: könyv (kis értékű), hűtőszekrény, faxkészülék, orvosi segédeszközök (pl. vérnyomásmérő, digitális hőmérő) és egyszer használatos tesztek (adott gyógyszer hatékonyságának mérésére). Az ajándékozottak: hol intézmények, hol gazdasági társaságok, hol magánszemélyek. Hogyan történik ezek elszámolása és adózása 2006. szeptember 1-jét megelőzően és azt követően, milyen változás van 2007. január 1-jétől? Számviteli elszámolás
Részlet a válaszából: […] ...az ajándékok között, azok átadása 2006. december 31-ig – ha megfelelt azSzja-tv. 1. számú melléklete 8.19. a) pontjában foglalt követelményeknek -adómentes természetbeni juttatásnak minősült. 2007. január 1-jétől viszont amegváltozott előírás szerint...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 22.

Marketingakció árengedménye

Kérdés: Az áramszolgáltató vállalkozás a fogyasztás növelése érdekében 2006. október 1-jétől 2007. április 30-ig meghirdetett marketingakciója keretében lehetővé tette azok számára, akik elektromos sütő-, főző-, fűtőberendezést vásároltak, hogy a névre szóló számla végösszegének 10 százalékát az aktuális havi áramdíjszámla fizetendő összegéből levonják. Hogyan kell elszámolni az áramszolgáltatónál az árbevételt és áfát tartalmazó követelés összegéből a 10 százaléknak megfelelő, pénzügyileg már rendezettnek tekintendő összeget? Kell-e, lehet-e a jövőbeni várható összegre céltartalékot képezni? Milyen adóvonzata van, lehet az akciónak?
Részlet a válaszából: […] ...lehet az áramszolgáltatónálcéltartalékot képezni, mivel nem teljesülnek a számviteli törvény 41. §-a(1)-(2) bekezdésében előírt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 22.