Szállítólevél mellé számla?

Kérdés: Van-e szabály arra, hogy minden szállítólevél mellé kell számla? Olyan szállítólevélről van szó, amelyet garanciális javítás vagy garanciális csere miatt állítunk ki. A javított, cserélt áruk átadásánál olyan szállítólevelet állítunk ki, amely nulla értékű. Kell-e róla nulla értékű számlának készülnie? Amikor garanciális javításra visszahoznak egy árut, kell-e róla nekünk "bevételezési" szállítólevelet kiállítani? Vagy elég az a szállítólevél, amit a vevő hoz magával? Ingyenesen átadott termékminták esetén elég-e egy szállítólevél, vagy erről is kell nullás számlát kiállítani?
Részlet a válaszából: […] ...az Áfa-tv. 11. §-ának (3) bekezdése szerint. Amennyiben a kérdés szerinti áruminta nem felel meg azárumintával szembeni törvényi követelményeknek, akkor a szállítólevél már nemelegendő, mert az ilyen termékátadás az Áfa-tv. 11. §-ának (1)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. szeptember 23.

Promóciós célra felhasznált termék adózása, számvitele

Kérdés: Harmadik országból terméket importálunk, amelynek egy része promóciós célra kerül felhasználásra. Ezt a külföldi számláján érték nélkül tünteti fel, amely a vámhatározatba valamilyen értéken bekerül, de sem áfa, sem vám kivetésére nem kerül sor. Van, amikor előre nem tudjuk, hogy a terméket promóciós célra fogjuk felhasználni, és érték nélkül szétosztjuk. Ebben az esetben a vámköltséget és az áfát megfizetjük. A marketingcélú termék szétosztása általában nyilvános kiállításokon és egyéb rendezvényeken történik, ahol a termék átvevője nem ismert, illetve kiskereskedelmi partnereinknél kerül szétosztásra. A termékminta szétosztása áfa szempontjából hogyan kerül elszámolásra? Milyen bizonylatot kell kiállítani, ha az átvevő ismert, illetve nem ismert? Hogyan kell könyvelni? Miként befolyásolja a cég eredményét társasági adó szempontjából? Kell-e a szétosztott termékek után személyi jövedelemadót, tb-járulékot, egészségügyi hozzájárulást fizetni?
Részlet a válaszából: […] ...az adózáselőtti eredményt növelni kellett. 2007. január 1-je után – ha az átadott termékmegfelel az Áfa-tv. szerinti áruminta követelményeinek – a térítés nélküliátadás szabályai szerint elszámolt rendkívüli ráfordítás összegével az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 19.

Marketingakció árengedménye

Kérdés: Az áramszolgáltató vállalkozás a fogyasztás növelése érdekében 2006. október 1-jétől 2007. április 30-ig meghirdetett marketingakciója keretében lehetővé tette azok számára, akik elektromos sütő-, főző-, fűtőberendezést vásároltak, hogy a névre szóló számla végösszegének 10 százalékát az aktuális havi áramdíjszámla fizetendő összegéből levonják. Hogyan kell elszámolni az áramszolgáltatónál az árbevételt és áfát tartalmazó követelés összegéből a 10 százaléknak megfelelő, pénzügyileg már rendezettnek tekintendő összeget? Kell-e, lehet-e a jövőbeni várható összegre céltartalékot képezni? Milyen adóvonzata van, lehet az akciónak?
Részlet a válaszából: […] ...lehet az áramszolgáltatónálcéltartalékot képezni, mivel nem teljesülnek a számviteli törvény 41. §-a(1)-(2) bekezdésében előírt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 22.

Áruminta elszámolása

Kérdés: Az évente többször megrendezett termékbemutatókon – amelyeket a vállalkozás a terméke (sör) népszerűsítése, megismertetése céljából rendez – a műanyag poharakban, kitöltve kínált ital milyen feltételekkel tekinthető termékmintának?
Részlet a válaszából: […] ...hogy műanyag poharakban a sör nem hozható forgalomba, és nem tartós használati cikk, így megfelel az áruminta fogalmának. A dokumentáció követelményét a szervezéssel kapcsolatos írásos anyagok, illetve a kiszolgáltatott mennyiség elszámolásáról kiállított bizonylaton...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. június 12.