Leltárkülönbözetek elszámolása

Kérdés: Hogyan kell elszámolni az adminisztrációs hibák miatt keletkezett leltárkülönbözeteket? Adminisztrációs hiba esetén össze lehet-e vezetni a hiányt és a többletet? Egyáltalán mit tekintünk adminisztrációs hiányosságnak?
Részlet a válaszából: […] ...a leltári többlet címén kimutatott egyéb bevétellel korrigálni, összevonni nem lehet.Az előbbiek alapján megállapítható, hogy ha a leltáreltérés, a leltárkülönbözet oka nem tárható fel, ha azok ismeretlen okból keletkeztek, akkor ezen eltérések...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. június 15.
Kapcsolódó címke:

Leltárellenőrök összeférhetetlensége

Kérdés: Önkormányzati költségvetési szerv az Ávr. szerinti gazdasági szervezet. A szervezet az ellátási körében lévő költségvetési szervek számviteli nyilvántartásait vezeti. Szabályos-e – nem okoz-e összeférhetetlenséget –, ha a szervezet készletgazdálkodói – akik az ellátott szervek eszközeinek nyilvántartásait is vezetik – leltárellenőrként járnak el az ellátott szervek leltározásánál?
Részlet a válaszából: […] ...szúrópróbaszerűen ellen­őriznie kell a leltárba felvett eszközök mennyiségét, minőségét, a leltárértékelés megalapozottságát, a leltáreltérések kimunkálását stb. A leltárellenőrnek az ellenőrzés megtörténtét, tényét, időpontját olvasható...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. január 29.
Kapcsolódó címke: