Visszaküldött számla pótlása

Kérdés: Társaságunk szolgáltatásainak jelentős részét határozott időszaki számlával számlázza. A következő esetekben milyen dátummal kell kiállítani a számlát, és hogyan kell azt az áfanyilvántartásban rögzíteni? A vevő visszaküldi a számlát, mert valamilyen hiba miatt a számlán szereplő összeg nem megfelelő. Kéri a számla sztornírozását és új számla kibocsátását, mert a helyesbítő számla számára nem elfogadható. Az eredeti számla szerint a szolgáltatást a kilencedik hónapban nyújtottuk, a számla kelte: 09. 10. 05., fizetési határidő (ezért teljesítési idő is): 09. 12. 05. Hogyan sztornírozzuk a számlát, ha a sztornírozás napja: 09. 10. 21.? (A fizetési határidő a számla keltétől számított fix nap, ettől eltérni nem lehet!) Hogyan járjunk el, ha a sztornírozás napja: 09. 12. 22.?
Részlet a válaszából: […] ...még nem elegendő jogcím a sztornírozásra, új számlakibocsátására. Logikátlan tehát akkor sztornírozni a számlát, ha a szerződésszerinti teljesítés megtörtént, azaz nem állnak fenn az eredeti számlaérvénytelenítésének az Áfa-tv.-ben rögzített esetei...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. december 17.
Kapcsolódó címke:

Számlamásolat ellenérték fejében

Kérdés: Az egyik szolgáltató bruttó 550 forintot számlázott felénk, mivel – felszólításuk alapján derült ki – az egyik számlájukat nem kaptuk meg. Nem éreztük magunkat hibásnak, amiért nincs meg a számla, fizettünk, de hiteles számlamásolatot kértünk. A szolgáltató viszont csak díjazás ellenében tette meg ezt. Van-e joga egy társaságnak a számlamásolatért pénzt kérni?
Részlet a válaszából: […] ...Ptk. 201. §-ának (1) bekezdése szerint: A szerződésselkikötött szolgáltatásért – ha a szerződésből vagy a körülményekből kifejezettenmás nem következik – ellenszolgáltatás jár.A kérdésben szereplő esetben a szolgáltató szolgáltatástnyújt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. augusztus 9.
Kapcsolódó címke: