Adminisztrációs hibából eredő leltáreltérések

Kérdés: Könyvelésünk felülvizsgálata során megállapítottuk, hogy 2010-2011. években az adminisztrációs hibából eredő leltárhiányokat egyéb ráfordításként, az adminisztrációs hibából eredő leltártöbbleteket pedig rendkívüli bevételként számoltuk el. Milyen módon lehet az elmúlt időszakokat a könyvelésben helyesbíteni? Szükséges-e az ismételt közzététel? Be kell állítani a beszámoló középső oszlopába? Egyáltalán kell-e könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...kerül az egyéb ráfordítás, illetve a rendkívüli bevétel sorba, és ezen két sor különbözete az anyagköltség sorba.)A hibakorrekció végrehajtása eredményeként az adózás előtti eredmény nem változik, tehát a társasági adót nem érinti. Változik azonban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. március 7.
Kapcsolódó címke:

Készpénzkészlet napi átlagának meghatározása

Kérdés: A feketegazdaság visszaszorítására módosult a számviteli törvény 14. §-a. Ennek értelmében meg kell határozni a készpénz napi záró állományának naptári hónaponként számított napi átlagát. Hogyan lehet ezen követelménynek megfelelni?
Részlet a válaszából: […] ...értékhatár meghatározásakor részben a 2007.,részben a 2008. évi bevételi adatokkal kell számolni.A törvényi előírás következetes végrehajtása érdekében akészpénznyilvántartást (a pénztárkönyvet) minden olyan napon zárni kell, amikora pénztárba befizetés,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. január 22.
Kapcsolódó címke: