Ügyvédi iroda megszűnése

Kérdés: Ha egy ügyvédi iroda be akar zárni (megszűnni), akkor elhatároz – mint egy végelszámolásnál – egy megszűnési dátumot, tevékenységet lezáró mérleget, és bevallásokat készít? Ebben hogyan kell szerepeltetni a kifizetett osztalék adóját? Ha a tárgyi eszközeit értékesíti, lesz fizetendő áfája, ezt hogyan kell kimutatni? Ezt követően dönt a végleges megszűnésről. Ezzel az időponttal is el kell készíteni a beszámolót, és be kell adni a bevallásokat? Mi lesz az utolsó havi bér adójával, ha nyereséges lesz, a kivett osztalékkal?
Részlet a válaszából: […] ...iroda végelszámolójának.Ha a végelszámolás időszaka alatt eszközöket értékesítenek, azok elszámolása, az azokkal kapcsolatos áfafizetési kötelezettség bevallása az általános szabályok alkalmazásával történik.Ha az ügyvédi iroda hitelezőinek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. augusztus 18.

Támogatások számviteli elszámolása

Kérdés: Hogyan kell elszámolni a kettős könyvvitelben a különböző típusú kapott támogatásokat?
Részlet a válaszából: […] ...célszerű az eredményt érintő támogatásokat úgy csoportosítani, hogy abból egyrészt a számviteli elszámolás, másrészt az áfakötelezettség egyértelműen következzen. (A Számviteli Levelek 6. számában a 96-102. kérdésekre adott válaszokban elsősorban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. június 14.

A kettős könyvvitelre való áttérés szabályai

Kérdés: Melyek az egyszeres könyvvitelről a kettős könyvvitelre való áttérés számviteli szabályai az új Szt. hatálya alá tartozó vállalkozásoknál?
Részlet a válaszából: […] ...forgalmi adót nem tartalmazó – követelések (elsősorban az áruszállításból, a szolgáltatás teljesítéséből származó – fizetendő áfát nem tartalmazó – követelések, továbbá a jogszerűen igényelt, de a mérlegfordulónapig pénzügyileg még nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. május 17.