Elektronikus adatszolgáltatás a számlákról

Kérdés: A NAV online-riporttal kapcsolatosan kérdezem, hogy a cégen belüli ún. belső számlákat is kell-e jelenteni, illetve probléma-e, ha nem tudjuk kihagyni a jelentésből, csak sorszámtartományban különítjük el azokat a többitől. Programtechnikai okok miatt a tárgyieszköz-modulból nem tudunk a vevőnek közvetlenül kiállítani számlát, amely megfelel minden tartalmi és formai követelménynek; ellenben csak számlázás során vezethető ki a modulból a tárgyieszköz-értékesítés okán. Ezért két lépésben oldjuk meg a problémát: kiállítunk önmagunknak egy belső számlát: vevő és szállító is a cég. A könyvelése során ugyanoda könyveljük a bevételt és a ráfordítást is, tehát gyakorlatilag nincs eredményhatás. A számlázómodulból kiállítjuk a tényleges vevőnek a tárgyi eszköz értékesítéséről a számlát, és a normál módon könyveljük. A probléma most is fennáll, de akkor lesz igazán égető, ha össze lesz kötve a számlázás a NAV rendszerével, és azonnal megjelennek a belső számlák adatai is.
Részlet a válaszából: […] ...Természetesen amennyiben ez a bels ő bizonylat nem számla, és abból egyértelm ű en kiderül, hogy csak a programon belüli technikai átvezetésr ő l van szó, a követett eljárás nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. augusztus 3.

Ügyvédi iroda átalakulása

Kérdés: Egy ügyvédi irodából egyik tagja kiválik, új irodát alapít. A kiválás során az eszközök egy részét – könyv szerinti értékkel meghatározva – a kiváló ügyvéd elviszi. Az ügyvédi iroda a kiválás után tovább működik. Milyen számviteli és adózási, adóbevallási kötelezettség terheli a fennmaradó, tovább működő irodát?
Részlet a válaszából: […] ...eredménytartalék(ez utóbbi negatív előjelű is lehet) és lekötött tartalék tétel szerepelhet,ennek érdekében előzőleg a szükséges átvezetéseket is el kell végezni.Az átalakulással létrejövő iroda vagyonmérleg-tervezetének ajogutód vagyonát tartalmazó oszlopában...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. május 17.

Leltárkészítési és leltározási szabályzat kis cégeknél

Kérdés: Kettős könyvvitelt vezető "kis cégek" (bt.-k kft.-k, szövetkezetek) leltározásával van gondunk. Nincs, aki végrehajtsa és ellenőrizze. Hogyan történjen a "kis cégek"-nél a leltárszabályzat összeállítása és a tényleges leltározás végrehajtása?
Részlet a válaszából: […] ...helyenként és ezen belül fajta, típus, méretés minőség szerinti részletezettséggel. Az adatok a nyilvántartásokból kerülnekátvezetésre, vagy azokat (például a készleteket) először leltározni kell, és aleltározás során megállapított mennyiségek,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. október 13.