Szállodafelújítás költségeinek elszámolása

Kérdés: A szálloda tervezett felújítása során különböző munkákat fognak végezni, amelyek többsége – úgy vélik – felújításnak, esetleg pótlólagos beruházásnak minősül, de lesznek olyanok is, amelyek karbantartásnak tekintendők. Ez utóbbiakat időbelileg el kívánják határolni, mivel azok a későbbi bevételek érdekében szükségesek. A beépített bútorok, berendezések cseréjét felújításként, a mobil eszközök, berendezések cseréjét pótlólagos beruházásként számolnák el. Helyesen gondolják?
Részlet a válaszából: […] ...Ilyenek azok a szállodai szobákba újonnan beépített bútorok, újonnan kialakított fürdőszobák berendezési tárgyai, amelyek a szoba mint épületrész rendel­tetésszerű használatbavételének feltételét jelentik. Amennyiben azonban ezek nem újonnan kerülnek beépítésre,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. november 12.

Társasházi fűtéskorszerűsítés elszámolása

Kérdés: Ha egy társasház fűtéskorszerűsítést hajt végre, amelynek az értéke 20 millió forint, akkor ez hogyan jelenik meg a könyvelésben? Az egész épület fűtési rendszerének korszerűsítéséről van szó. Ez beruházás? Az épületben kb. 100 lakás van, amelyben radiátorcsere volt, és ehhez kapcsolódó anyagköltség és munkadíj. A kivitelező egyösszegű számlát adott, fűtéskorszerűsítés megnevezéssel. Ezt mint tárgyi eszközt veszem nyilvántartásba? Ha igen, hány százalékos értékcsökkenési leírást alkalmazok?
Részlet a válaszából: […] ...szerint azépület tartószerkezetei, azok részei, az épület biztonságát (állékonyságát), atulajdonostársak közös célját szolgáló épületrész, épületberendezés ésvagyontárgy akkor is közös tulajdonba tartozik, ha az a külön tulajdonban állólakáson vagy nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. március 10.

Karbantartás, vagy beruházás?

Kérdés: Cégünk a helyi önkormányzattól bérbe vett egy üzlethelyiséget, ahol ügyfélszolgálati irodát alakított ki. A helyiségben a padozatot, álmennyezetet, vizesblokkot, bejáratot, nyílászárókat, falburkolatokat, villamosvezeték-rendszert, fűtőtesteket lecseréltük. Elszámolhatjuk-e a felmerült költségeket karbantartási költségként, vagy ez inkább bérelt ingatlanon végzett beruházás? Hasonló munkálatokat végeztünk saját tulajdonú irodaépületünk ebédlőjében is.
Részlet a válaszából: […] ...el, akkor a felmerült költséget mint bérelt ingatlanon végzett beruházást kell elszámolni, majd a rendeltetésszerű használatbavételkor épületrészként az ingatlanok között kell aktiválni.(Bérelt ingatlanon végzett munkák elszámolásával a Számviteli Levelek 5. szám 76...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2001. május 31.