Promóciós célra felhasznált termék adózása, számvitele

Kérdés: Hogyan kell adózni, illetve elszámolni a promóciós célra beszerzett termékeket?
Részlet a válaszából: […] ...szociális hozzájárulási adójaAz Szja-tv. szempontjából a magánszemély részére, promóciós céllal átadott termék lehet áruminta, üzleti ajándék, csekély értékű ajándék, de még egyéb jövedelem is.Az Szja-tv. 1. számú melléklete 8.14. pontjának b) alpontja...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. október 24.

Üzletpolitikai célból adott ingyenes szolgáltatásnyújtás

Kérdés: A cég ingyenesen biztosít alaptevékenységi körében szervezett előadásokon való részvételt vevőinek, akik a cég meghatározott kiadványait megvásárolják. A cél az üzleti forgalom erősítése, a piaci versenyhelyzet kezelése. Hogyan kell elbírálni adózási szempontból ezt az ingyenes szolgáltatást? Kell-e számlázni? Ha kell, adhat-e ügyfeleinek e körben 100 százalékos engedményt? Ez hogyan érinti az adóalapot és az adókat?
Részlet a válaszából: […] ...venni.Ha a vevők magánszemélyek, akkor az üzleti kapcsolatkeretében adott, ingyenesen nyújtott szolgáltatás (az étkeztetés kivételével)üzleti ajándéknak tekintendő, annak áfájával együtt, azaz piaci értéken, amelyértékkel csupán a társasági adó alapja...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 21.

Ajándék a partnereknek

Kérdés: Nyomdaipari termékeket forgalmazó cégünk a partnereinek ajándékot szeretne adni (pl. műszaki cikkeket) bizonyos forgalom után. Mi ennek a számviteli elszámolása, és milyen terhei vannak?
Részlet a válaszából: […] A választ a 2010. évi előírások alapján adjuk meg.A számviteli előírások szerint az ajándékként átadásrakerülő eszközök bekerülési értékét a rendkívüli ráfordítások között kell azátadáskor elszámolni. Tekintettel azonban arra, hogy az Áfa-tv. 11. §-ának...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 4.

Promóciós célra felhasznált termék adózása, számvitele

Kérdés: Harmadik országból terméket importálunk, amelynek egy része promóciós célra kerül felhasználásra. Ezt a külföldi számláján érték nélkül tünteti fel, amely a vámhatározatba valamilyen értéken bekerül, de sem áfa, sem vám kivetésére nem kerül sor. Van, amikor előre nem tudjuk, hogy a terméket promóciós célra fogjuk felhasználni, és érték nélkül szétosztjuk. Ebben az esetben a vámköltséget és az áfát megfizetjük. A marketingcélú termék szétosztása általában nyilvános kiállításokon és egyéb rendezvényeken történik, ahol a termék átvevője nem ismert, illetve kiskereskedelmi partnereinknél kerül szétosztásra. A termékminta szétosztása áfa szempontjából hogyan kerül elszámolásra? Milyen bizonylatot kell kiállítani, ha az átvevő ismert, illetve nem ismert? Hogyan kell könyvelni? Miként befolyásolja a cég eredményét társasági adó szempontjából? Kell-e a szétosztott termékek után személyi jövedelemadót, tb-járulékot, egészségügyi hozzájárulást fizetni?
Részlet a válaszából: […] ...nem állapítható meg, hogy azimportált termékek magánszemélyek részére történő térítés nélküli átadásaminősíthető-e üzleti ajándéknak. Ha igen, akkor szja-fizetési kötelezettségcsak az Szja-tv. 69. §-a (7) bekezdése szerinti "keret"-be be nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 19.

Ajándékként átadott eszközök

Kérdés: Gyógyszer-nagykereskedelemmel foglalkozó cégünk a következő eszközöket adja át ingyenesen promóciós céllal, ajándékként: könyv (kis értékű), hűtőszekrény, faxkészülék, orvosi segédeszközök (pl. vérnyomásmérő, digitális hőmérő) és egyszer használatos tesztek (adott gyógyszer hatékonyságának mérésére). Az ajándékozottak: hol intézmények, hol gazdasági társaságok, hol magánszemélyek. Hogyan történik ezek elszámolása és adózása 2006. szeptember 1-jét megelőzően és azt követően, milyen változás van 2007. január 1-jétől? Számviteli elszámolás
Részlet a válaszából: […] Az ajándékozónál a nem magánszemély (intézmény, gazdaságitársaság) részére adott – a kérdésben nevesített – eszközöket (ideértve azegyszer használatos teszteket is) az Szt. 86. §-a (7) bekezdésének a) pontjaalapján térítés nélküli eszközátadásként...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 22.